Залізничній дільниці транспортного цеху ХАЕС належить десять кілометрів колій. Таку відстань можна здолати пішки за дві години, але на залізничне полотно працівники цеху виходять не для прогулянки. Часто на різних ділянках станційної колії можна  побачити бригаду ремонтників, роботою якої керує бригадир В.І.Стречний (на знімку праворуч). У цього колективу відповідальна місія – підтримувати в робочому стані “дороги” для потяга.

- Залізничників  не треба переконувати, - розповідає  майстер  залізничної  дільниці     О.В.Глімбовський (на знімку ліворуч), - що безпека експлуатації – основа їхньої роботи. Це вже, як мовиться, закарбовано навіть у підсвідомості, за коліями налагоджене постійне спостереження. Ми звертаємо увагу на стан рейок, рейкових стиків, стрілочних переводів, шпал, земельного полотна. Коли виникає потреба, за роботу береться бригада з ремонту залізничних колій у складі восьми чоловік.

Згідно з нормативами ремонтники огляд залізничних колій повинні робити два рази на місяць, тобто через кожні два тижні.  За словами  бригадира   В.І.Стречного,  не  завжди вдається  на  металі  візуально  побачити   дефекти, вони проявляються  під  час експлуатації.  Головне –  своєчасно  помітити  і  усунути.

У бригаді з ремонту залізничних колій кожен працівник має хороший досвід роботи. Для виявлення дефектів їм не завжди потрібні прилади, можуть це зробити і на око. Але технічним засобам тут довіряють більше, бо будь-які відхилення від норми просто недопустимі. Під час огляду залізничного полотна тут використовують шаблон ЦУП 2-Д, яким роблять всі необхідні заміри. Цей прилад зроблений із легкого металу і дещо нагадує рибальський спінінг.

-  Важко переоцінити, - розповідає начальник залізничної  дільниці транспортного цеху О.М.Кисе­льов, - значення залізниці для ХАЕС. Ми по­стійно доставляємо різні вантажі. Особливе напруження відчувається під час ремонтних кампаній, коли є потреба доставки важкого й  нестандартного за габаритами обладнання, транспортування свіжого та відпрацьованого ядерного палива. Тут якість колій повинна бути бездоганною. Мої колеги роблять все для того, щоб не допустити зривів графіків постачання обладнання, хімічних речовин, паливо-мастильних мате­ріалів. Хороших слів заслуговує й робота бригади з ремонту колій, її бригадир В.І.Стречний постійно демонструє високий професіоналізм. До речі, він у нашому колективі працює десять років, а раніше трудився на Шепетівській  дистанції.  Батько  Віктора Івановича теж віддав багато років роботі на залізниці.

Олександр Шустерук

жовтень 2006