Потреба підвищення кваліфікації працівників ХАЕС, яким доводиться постійно контактувати із представниками владних структур, мас-медіа, визріла давно. Її втілення постійно відкладалось через низку об’єктивних причин. І ось нарешті крига скресла. Між ВП ХАЕС та Національним університетом “Острозька академія” був підписаний договір про організацію навчання працівників відділу роботи з громадськістю та ЗМІ, заступників начальників підрозділів по роботі з персоналом за курсом “Специфіка використання РR- технологій у сучасних українських умовах”. Заняття проводились два рази на тиждень протягом півтора місяця. За цей час слухачі познайомились із поглядом науковців на проблему зв’язків із громадськістю, взаємовідносин та конфліктів. Викладачі університету застосували дещо нестандартні методи навчання, суть яких базується на безпосередній участі кожного слухача у лекційному процесі та тренінгах.

За визначенням науковців, зв’язки із громадськістю підтримує кожна організація, навіть якщо вони безпосередньо не спрямовані на вироблення позитивного результату. Будь-які дії неминуче впливають на свідомість населення, формуючи думку  людей про репутацію тієї чи іншої організації. Цьому можуть передувати ефективні методи РR (піар). У своїх повідомленнях та настановах викладачі Острозької академії увагу акцентували на підтримання добрих стосунків представників ХАЕС із населенням, що проживає на прилеглій території, бо від цього будуть залежати результати консультативного референдуму про ставлення громадськості до завершення будівництва та пуску третього та четвертого енерго­блоків. Протягом навчального процесу були також одержані знання про взаємовідносини  людей у багаточисельних колективах.

Перед завершенням навчального курсу від керівництва навчально-тренувального центру ХАЕС надійшла пропозиція підсумкове заняття провести в Національному університеті “Острозька академія”.

 

РЕКТОР ГОРДИТЬСЯ НАУКОВИМ ПОТЕНЦІАЛОМ УНІВЕРСИТЕТУ

Про древнє місто Острог та його славнозвісну Академію у ЗМІ розповідається часто. Але будь-яка інформація є цінною, як мовиться, з перших уст. Вищий навчальний заклад краще раз побачити, ніж про нього сто раз почути.

Звістку про проведення підсумкового заняття у стінах Національного університету “Острозька академія” його ректор Ігор Пасічник сприйняв схвально і зголосився прочитати лекцію про те, як функціонує вищий навчальний заклад в сучасних умовах.

Перед зустріччю із Ігорем Демидовичем представники ХАЕС мали змогу в аудиторії оглянути галерею портретів почесних докторів наук уні­верситету. Серед них є й багато відомих особистостей - президенти незалежної України Леонід Кравчук, Леонід Кучма, Віктор Ющенко. Принаймні останній із цієї когорти високого звання удостоєний ще за часів свого прем’єрства. Кожен з них до­клав свої зусилля для відродження вищого навчального закладу в Острозі. У 1994 році згідно з Указом Леоніда Кравчука був створений колегіум, який трансформувався в академію. Згодом уже на основі Указу Леоніда Кучми “Острозькій академії” було присвоєно вищий ступінь акредитації та статус національного університету.

Під час лекції Ігор Пасічник здійснив екскурс в історію заснування Острозької академії. Нещодавно цьому навчальному закладу виповнилося 430 років. У часи середньовіччя він став осередком науки і культури не тільки для східних сло­в’янських народів, а й для багатьох європей­ських держав. Міжнародна співпраця тогочасних фундаторів навчального закладу була досить широкою, принаймні добре відомі імена іноземців, які працювали в академії та сприяли її широкому визнанню.

Сьогодні в Національному університеті “Острозька академія” пишаються не тільки славною минувшиною, й справами, які вдалося зробити за дванадцять років після його відродження. Ректор переконаний, що основним завданням його закладу є плекання та виховання національної еліти, яка здатна буде себе проявити у різних сферах науки, державотворення, освіти. За час перебування колишніх випускників міських та сільських шкіл у стінах академії, з них виростають високоерудовані спеціалісти, які успішно витримують конкуренцію на ринку праці. Та й сам навчальний заклад на сьогодні має знану міжнародну репутацію, що дає змогу  плідної  співпраці  з провідними вузами Європи, США, Канади.

У ході свого виступу Ігор Пасічник наголосив, що ХАЕС вперше звернулась за консультативно-навчальною допомогою до Острозької академії. Успішне завершення навчального курсу для її працівників може мати в подальшому й продовження, адже науковий потенціал місцевих викладачів досить великий. Отож ніхто не відмовляється від співпраці. Ставлення ректора до атомної енергетики позитивне. Ігор Демидович озвучив свою мрію на базі університету готувати спе­ціалістів-ядерників, адже боротьба за енергетичну незалежність нашої держави потребуватиме когорти теоретиків та практиків енергетики.

На завершення свого виступу ректор із вдячністю прийняв сувеніри від ХАЕС.

Під час оглядин приміщень університету, його музею, підземних ходів та старовинних монастирських келій слухачі курсів переконались, що Національний університет “Острозька академія”- сучасний. Студенти в Острозі  матимуть змогу поглиблювати свої знання у новій віртуальній бібліотеці, яка має зв’язок із багатьма відомими світовими бібліотеками. Такому сьогодні позаздрять і у столиці.

Олександр Шустерук

листопад 2006