Мислити  по-новому,  бачити  свIт  яскраво

Понад 6 років педагоги четвертої школи впроваджують розвивальне навчання. Схвально про цю методику та про роботу вчителів початкової ланки відгукується директор закладу Г.С. Омельчук. Зокрема Галина Семенівна вважає, що: «до переваг розвивального навчання слід віднести вміння дітей самостійно думати, формулювати і сміливо висловлювати свої думки, не боячись, що вони можуть виявитися невірними. На уроках мови, наприклад, учні, маючи сумнів стосовно написання того чи іншого слова, просто роблять пропуски в тексті, не соромлячись цього. А вже потім разом з вчителем аналізують і шукають вихід із ситуації. Дозвіл відповідати удвох формує основи  толе­рантності,  культури спілкування. Діти не заком­плексовані, а творчо мислячі особистості.

На уроках не спостерігається пасивності, в ході пошуку істини присутній елемент змагання, однак це не робить групи конкурентами. Діти  - однодумці. У школі і поза нею вони товаришують між собою, в  тому  числі з ровесниками з «традиційних» класів, не проявляючи при цьому надмірних амбіцій».

- Розвивальне навчання - оригінальна методика, яка дозволяє дитині по-новому усвідомити навчальний матеріал, скорочує час на його засвоєння, допомагає юному філософу формувати власну думку, чути  товаришів, міркувати над висловленими сентенціями і прийти до обгрунтованої (стосовно поставленого питання) відповіді. Так із захопленням говорить про нову методику вчителька початкових класів Тетяна Володими­рівна Бульбах. Сьомий рік займається вона розвивальним навчанням, з особливим ефектом використовуючи на різних етапах уроку ситуації інтелектуального розвитку. Її вихованці протягом двох років виборювали в міських олімпіадах призові місця: з української мови - Світлана Рабченюк (III місце) та  з математики - Максим Швед (III місце, І місце).Не менш приваблива ця методика і для інших педагогів школи.

«Це  система,   що   забезпечує повноцінне засвоєння знань, робить учня суб’єктом навчального процесу, зацікавленого в навчанні і самовдосконаленні, сприяє формуванню логічного мислення» - доповнює колегу Світлана Вікторівна Квітка. Вона відзначає зміну ставлення учнів до навчального процесу, бачить їх в якості співавторів, першовідкривачів. За період впровадження  нової методики  в шкільному процесі ЗОШ №4 Світлана Вікторівна Квітка створила навчально-практичний посібник з математики, їй вдалось сформувати у дітей, що займаються в класі,  уміння розв’язувати текстові  задачі.  Її  вихованці брали участь у Всеукраїнському  математичному  конкурсі «Кенгуру» і заявили про себе досить пристойно.

Подобається працювати за методикою розвивального навчанням і Надії Іванівні Алєксєєвій та Людмилі Василівні Бродюк.  Вихованець  Надії Іванівни Захар Хвещук виборов третє місце на міській  олімпіаді з математики, а  Олександр Головко відзначений грамотою  за  написання наукової  роботи: «Моє місто Нетішин».

Завдяки розвивальному навчанню вихованці Людмили Володимирівни вийшли на  результат успішності у 74 відсотки  високого і достатнього рівня, а Аліна Гичун зайняла І місце в міському конкурсі знавців  з української мови, подруга Анастасія Андрєєва - II місце в міській олімпіаді з української мови. Аліна Даховник взяла участь у написанні наукової роботи «Медоносні бджоли» і відзначена грамотою.

З 2003 року за системою розвивального навчання працює  Ірина Юріївна Юрків, яка ставить за мету навчити дитину самостійності, користуючись правилом: знаєш сам - допоможи іншому. Радіє Ірина Юріївна, що кожен  її вихованець вміє відстоювати власну думку, дискутувати і шукати компроміс. А найголовніше, що в дітях присутня наявність внутрішньої свободи, відповідальність за результат. Учні її класу Вікторія Мельничук і Роман Дмиш були переможцями міського етапу «Конкурсу читців творів Т.Г.Шевченка».

«Спразі мислити по-новому сприяє саме розвивальне навчання в школі» - говорить вчителька початкових класів Олена Миколаївна Попрожук. Учні Олени Миколаївни брали участь у Всеукраїн­ських  конкурсах  з природознавства «Колосок» та з математики - «Кенгуру». Клас опановує «Сходинки до комп’ютера».  Діти вчаться працювати в графічному редакторі, вивчають клавіатуру. Було проведено чудовий відкритий урок для педагогів молодших  класів  міста  на  тему: «Робота з клавіатурним тренажером».

Гарних результатів за методикою розвивального навчанням досягає Жанна Володимирівна Філінюк. Кредом її виховної роботи є слова Г.Сковороди: «Любов починається з любові. Якщо я хочу, щоб мене любили, я сам перший люблю». Свою роботу з учнями Ж.В.Філінюк спрямовує на виховання  поваги  до рідної землі, батьків, культурно-національних, духовних, історичних цінностей,  дбайливого  ставлення до навколишнього середовища.

Справжнім педагогом-новатором в початковій ланці школи є завідуюча кафедрою вчителів молодших  класів  Світлана  Миколаївна Личик. Протягом  6  років працює вона за системою розвивального навчання. За цей час переконалась, що саме воно  змінило її світобачення, деякі життєві пріоритети, самооцінку. Побачивши реальний результат праці дійшла висновку,  що по-іншому працювати не зможе, переходити в традиційну систему вже не бачить сенсу, оскільки і син навчається в розвивальному класі. Вона дуже задоволена його успіхами, вмінням мислити, міркувати.

Хорошої думки про розвивальне навчання і батьки дітей, які саме за цією системою опановують знання.

Вадим Тарикін, син якого навчається в розвивальному класі, стверджує, «що програма розвивального навчання розкриває в дітях творчий підхід в засвоєнні нових знань, вчить логічно мислити, аналізувати, графічно або знаково моделювати думки у вигляді схеми, формули, що актуально в час розвитку науки та техніки. Насамперед в молодших класах розвивається пізнавальний інтерес до навчання, формується потреба в здобутті нових знань, вмінь. Діти активно залучаються до самостійної пошукової діяльності, вчаться критично аналізувати та оцінювати свої роботи».

Заступник директора школи Галина Вікторівна Годунова переконана,  що «розвивальне навчання -  система, що  по-іншому будує стосунки між учителями та учнями» Вона впевнена, що розвивальне навчання створює реальні передумови для того, щоб з  учня виховати людину, здатну самостійно ставити перед собою ті чи інші завдання і знаходити оптимальні способи їх розв’язання; людину, яка має потребу в удосконаленні, людину, здатну робити свідомий та відповідальний вибір свого життєвого шляху».

Петро Шелепало