Поки Україну лихоманить від газових проблем, в містах-супутниках АЕС маємо натомість інший привід для головного болю не однієї сотні людей. Ця причина – перепідпорядкування (вкотре! – авт.) діючих там спеціалізованих медчастин. Маємо запевнення, що процес передачі незворотній і подібні ротації робляться востаннє. Та як би там не було, ситуація розвивається непросто. Окрім гарантій стабільності в плані єдиного і постійного господаря, який би опікувався діяльністю цих лікувальних закладів, у трудових колективах медиків хочуть мати гарантії  соціального статусу своїх працівників, який подібне ходіння сюди-туди ставить під сумнів.

Передачі СМЧ від одного міністерства – Мінпалив­енерго до іншого – Мінохорони здоров`я передувала низка документів загальнодержавного та внутрігалузевого рівня. Початок цього процесу закладено в постанові Кабінету Міністрів  України від 27 липня 2005 року “Про удосконалення системи спеціалізованого медичного забезпечення працівників атомних електростанцій та надання медичної допомоги населенню міст-супутників атомних електростанцій”. На її виконання 27.10.2005 р. був прийнятий спільний наказ Міністерства охорони здоров`я і Міністерства палива та енергетики “Про передачу цілісних майнових комплексів відокремлених підрозділів СМЧ ДП НАЕК “Енергоатом” до сфери управління Міністерства охорони здоров`я України, за кілька днів після нього з’явився наказ Міністерства палива та енергетики України “Про реорганізацію ДП НАЕК “Енергоатом” шляхом виділення з його складу ВП СМЧ”. Далі послідували відповідні розпорядчі документи дирекції компанії та її відокремлених підрозділів -  АЕС. Фактично з початком нового року почалася активна робота з реалізації намічених заходів.

Процес передачі надто болісний, у колективах СМЧ від нього зовсім не в захопленні. Медики з усіх сил тримають оборону, обстоюючи свою позицію у зверненнях до офіційних осіб. Одне з таких, адресоване президенту НАЕК “Енергоатом” Ю.О.Недашковському та голові профкому енергокомпанії О.В.Личу є в розпорядженні редакції. Його підписали профспілкові лідери  усіх  п’яти  СМЧ.  Автори  стверджують, що перепідпорядкування  лікувальних закладів за відсутності впевненості в завтрашньому дні, невиконання певних соціальних гарантій погіршує морально-психологічний клімат в медичних колективах. Це не може не позначитися на якості медичного обслуговування населення та  персоналу АЕС.

Попри різні позиції стосовно перепідпорядкування СМЧ процес  передачі триває. За роз’ясненнями, що ж маємо на сьогоднішній день, редакція звернулася до в.о. заступника генерального директора ВП ХАЕС з кадрів і соціального розвитку В.А.Демидюка.

- Вікторе Андрійовичу, як розвивається ситуація в світлі прийнятих з цього питання документів?

- Об’єкти, товарно-матеріальні цінності вже передані, їх потрібно комусь обслуговувати. Передусім ми склали списки посад пра­ців­ників ВП АЕС відповідної кваліфікації, які фактично виконують функції господарського обслуговування діяльності ВП СМЧ. У транспортному цеху їх 28, в цеху теплових та підземних комунікацій – 46. Вони переводяться (у термін до 15.04.2006р. – авт.) із ВП ХАЕС у ВП СМЧ.

- Автоматично?

- Ні, на те повинна бути згода названих працівників. Якраз зараз знайомимо людей з умовами переведення.

- В разі незгоди працівника він залишатиметься на попередньому місці роботи?

- Усі 74 штатні одиниці з 15.04.2006 року в штатному розкладі ВП ХАЕС скорочуються.

- Чи діючий  фонд заробітної плати дозволяєСМЧ утримувати додаткові людські ресурси?

- Допоки СМЧ залишається в структурі Мінпаливенерго, діючий там ФЗП дозволяє це робити. У випадку передачі в Мінохорони здоров`я лікувальні заклади протягом року згідно з договором-супроводом отримають від ДП НАЕК “Енергоатом” 28 мільйонів гривень. Кошторис витрат наступного року, звісно, буде переглянутий.

 Керівництво НАЕК “Енергоатом”, Хмельницької АЕС вболіває за колектив медиків і докладе всіх зусиль, щоб рішення уряду про передачу медичних частин у Міністерство охорони здоров`я несло якомога менше навантаження. На конференції трудового колективу компанії прийнято рішення про розвиток страхової медицини, що стимулюватиме конкретними коштами медичні заклади міст-супутників АЕС.

- Окрім коштів, передбачених договором-супроводом, фінансове стимулювання лікувальних закладів самими АЕС буде?

- Ми будуватимемо свою роботу винятково на дого­вір­них  умовах,  згідно  з  якими в обов’язковому порядку платитимемо за проведення медогляду нашого персоналу тощо.

 Ольга Сокол

січень 2006