Щоб в квартирах було тепло i затишно
Проект забудови м. Нетішин та вибір типових житлових будинків був розроблений ще в 80-і роки. Даними проектами не передбачалось поквартального встановлення приладів обліку тепла і води. На час проектування та будівництва житлового фонду міста це питання не було вирішене між замовником, проектними організаціями та виконавцями робіт.
Відповідно до п.9 Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджених постановою КМУ від 21.07.2005р. № 630 встановлення приладів обліку теплової енергії в квартирі проводиться спеціалізованою організацією, виконавцем, виробником чи постачальником за рахунок коштів споживача.
На даний час в місті Нетішин немає інших постачальників теплової енергії споживачам і не застосовуються альтернативні джерела (опалення природним газом, електроопалення), опалення міста проектувалось під роботу АЕС – то закономірно, що АЕС є єдиним постачальником даних послуг з теплопостачання.
На підставі договорів про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, п. 17.6 надає право на встановлення квартирних засобів обліку води і теплової енергії, які сертифіковані в Україні, та взяття їх на абонентський облік.
Основу правового регулювання у сфері встановлення цін/тарифів на житлово-комунальні послуги містять закони України “Про житлово-комунальні послуги”, “Про місцеве самоврядування в Україні”, “Про теплопостачання”.
Відповідно до ст.7 Закону України “Про житлово-комунальні послуги” повноваження з встановлення цін/ тарифів на компослуги: централізоване водопостачання, водовідведення та теплопостачання (транспортування і постачання тепла) належить органам місцевого самоврядування. Формування тарифів на комунальні послуги ВП ХАЕС здійснює виключно на підставі вимог діючого законодавства.
Так 11.06.2007 року ВП ХАЕС отримано висновки Державної інспекції з контролю за цінами в Хмельницькій області щодо економічно обґрунтованих планових витрат на виробництво комунальних послуг.
ВП ХАЕС, листом від 27.06.2007 № 47-276/6260, надіслав виконавчому комітету Нетішинської міської ради пакет документів з отриманими висновками для погодження тарифу у відповідності до діючого законодавства. Більше двох років виконавчий комітет НМР не приймав жодних рішень щодо врегулювання цього питання.
ВП ХАЕС неодноразово звертався до виконавчого комітету з проханням розпочати процедуру затвердження тарифів та вимушений вирішувати питання в судовому порядку. 03.08.2009 року відбулось засідання суду, рішенням якого виконавчий комітет Нетішинської Ради зобов’язано погодити тарифи на комунальні послуги.
Рішенням виконавчого комітету Нетішинської міської ради від 16.10.2009 № 375 погоджено для ВП ХАЕС тарифи на комунальні послуги.
Що стосується теплопостачання, у відповідності до статті 20 Закону України “Про теплопостачання” тариф на теплову енергію для споживачів визначається як сума тарифів на виробництво, транспортування та постачання теплової енергії. Тариф на виробництво теплової енергії регулює Національна комісія регулювання електроенергетики України (НКРЕ). Тариф на транспортування і постачання тепла погоджує орган місцевого самоврядування.
З 1січня 2010 року Постановою НКРЕ від 30.12.2009 №1573 “Про затвердження тарифу ДП НАЕК “Енергоатом” на виробництво теплової енергії, виробленої на атомних електростан-ціях” затверджено тариф на виробництво теплової енергії в розмірі 33,37 грн. за 1 Гкал. з ПДВ.
31.05.2010 року виконавчим комітетом Нетішинської міської ради прийнято рішення №192 “Про внесення змін до рішення виконавчого комітету міської ради від 16 жовтня 2009 року №375”, яким встановив тариф на послуги з централізованого транспортування та постачання теплової енергії: для населення – 31,12 грн. з ПДВ; для бюджетних установ – 34,27 грн. з ПДВ; іншим споживачам – 44,69 грн. з ПДВ.
Рішення набрало чинності з 1 липня 2010 року. Отже сумарний тариф на виробництво, транспортування та постачання теплової енергії становить: для населення – 64,49 грн. з ПДВ; для бюджетних установ – 67,64 грн. з ПДВ; іншим споживачам – 78,06 грн. з ПДВ.
Враховуючи зазначене, вважаємо що підвищення тарифів на теплову енергією є економічно обґрунтованими.
Для порівняння надаємо інформацію щодо рівня тарифів на теплопостачання у містах обласного підпорядкування Хмельницької області:
Сергій Сніщук, начальник КГ