Саме як подарунок до свого двадцятиліття розцінили залізничники відповідальний вантаж, що надійшов на Хмельницьку АЕС в передноворіччя. За два дні до завершення минулого грудня вони відзначали першу двадцятку з моменту заснування свого підрозділу – на той час залізничного цеху, а,  щойно відсвяткувавши ювілей,  вже під саму завісу 2009 року доправляли на проммайданчик статор турбогенератора типу ТВВ-1000-2УЗ. Колектив дільниці продемонстрував повну готовність до транспортування такого великогабаритного вантажу вагою 658 тонн. Тут так само готові забезпечувати вчасну доставку іншого обладнання та спецвантажів для добудови тре­тього й четвертого енерго­блоків. Загалом за роки діяльності підрозділу перевезено 320  тисяч тонн вантажів на експлуатаційні та будівельно-монтажні потреби. Та навіть якби не вдаватися в цифри, масштаби цих доставок можна уявити, споглядаючи забу­до­ву проммайданчика та міста-супутни­ка. В пору інтенсивного будівни­цтва, а відтак і потреби в матеріалах та обладнанні, чималі вантажі доставлялися щоденно. Їх толком ніде було складувати, але й на пристосованій для цього території привезене довго не залежувалося – темпи робіт будівельників та монтажників «поглинали» доставлене блискавично.

Сьогодні дільниця залізничного транспорту є складовою ТрЦ, колектив об’єднує в своїх рядах трохи більше чотирьох десятків чоловік, якщо бути точним – 42. Серед них п’ять складачів поїздів, чотири диспетчери маневрових, по п’ять машиністів тепловоза та їх помічників, машиніст та помічник мотовоза, вісім монтерів колії. Є свої слюсар з ремонту рухомого складу та                  слюсар-електрик з ремонту елек­троустаткування, акумуляторник, електрогазозварювальник та інші фахівці за напрямками роботи. Вже з цього  переліку посад стає зрозумілим, залізничники опікуються не тільки перевезеннями вантажів, а й самі ремонтують колії, рухомий склад та інше обладнання, яке мають в своєму господарстві. Більш складні ремонти­ проводять у спеціалізованих майстернях, не втрачають надії, що депо, яке дотепер в силу різних причин не здане в експлуатацію, таки слугуватиме невдовзі їм сповна.

- За двадцять років, відколи сформовано на ХАЕС колектив залізничників, - каже його незмінний керівник О.М. Кисельов (на знімку вгорі), - вдалося придбати все для  потреб підрозділу і нестачі в  обладнанні не маємо. Після  утворення підрозділу років п’ять потратили аби виплекати справжніх професіоналів своєї справи. З числа тих, хто прийшов у залізничний цех в перші дні і працює тут дотепер, складач поїздів О.М. Рибальченко, помічник машиніста тепловоза Д.І.Царук, майстер з експлуатації Н.С.Орлик, диспетчер маневровий  В.М. Васякіна (на знімку), складач поїздів О.І. Брижук, диспетчер маневровий А.Ю. Брославець, майстер з ремонту залізничної колії О.В. Глімбовський (на знімку), машиніст мотовоза                В.Б. Кузьмов. На заміну тим, хто залишив виробництво, приходять молоді, беремо тих, хто має спеці­альну освіту – після закінчення залізничного училища чи технікуму.

Зауважимо, що список ветеранів очолює сам О.М. Кисельов, його трудова біографія безпосередньо на ХАЕС розпочалася 1989 року. Того ж року у структурі станції з’явився підрозділ на ім’я залізничний цех. З нагоди ювілею колектив залізничників удостоєний Почесної грамоти ДП НАЕК «Енергоатом».

Ольга Сокол

Фото  Валерія  Валуєва