Готується стратегія успіху

 

Перспективами розвитку, поглядом у майбутнє живе ДП «НАЕК «Енергоатом», яке створило як складову  енергокомпанії Академію керівників атомної енергетики (АКАЕ).

«Необхідно не тільки подолати свою самозаспокоєність, відсталість та інертність. Необхідно ще й навчитися ефективно працювати у динамічно змінюваному середовищі, шви­- д­ко реагувати на всі виклики, що знов і знов постають перед нами. А у подальшому – самим формувати це середовище. І ставити виклики перед іншими», - сформував керівник компанії Ю. Недашковський завдання на перспективу.

Функціями АКАЕ визначені підготовка кадрового резерву вищої ланки управління, підвищення кваліфікації діючих кері­вників вищої і – за окремими напрямками – керівників середньої ланки управління Дирекції та відокремлених підрозділів НАЕК «Енергоатом». Головна мета Академії – вивести систему підготовки керівників на новий якісний рі­вень, забезпечувати на по­стійній основі надання всіх необхідних знань та розвиток управлінських навичок керівників вищої ланки для вирішення ними стратегічних завдань, ефективного реагування на будь-які зовнішні та внутрішні виклики.

Створення Академії керівників атомної енергетики (АКАЕ) стало логічним продовженням міжнародного проекту зі створення на базі навчально-тренувального центру Запорізької АЕС Націо­- нального центру з підготовки ремонтного персоналу та керівників, - розповідає заступник директора НЦ АКАЕ Сер­гій Володимирович Ублік, з яким  зустрілись під час його перебування на Хмельницькій АЕС. - До її штату увійшли експерти у навчанні кері­вників, які вміють аналізувати потреби у навчанні, підбирати постачальників навчання та оцінювати його ефектив­ність. Зокрема на Хмельницькій АЕС ми проводимо навчання інструкторів НТЦ, які навчають керівників. Курс «Педагогічна інженерія, проведення акції навчання. Оцінка» проводить фахівець із великим стажем роботи та власними напрацюваннями у цій царині  Олександр Петров. За основу взято напрацювання, які свого часу за­пропонувала фірма EDF. Вони адаптовані до вимог сьогодення і під наші проблеми. Слухачі мають осягнути методологію майбутніх занять, визначити певну стратегію і тактику, поставити амбітні цілі і намітити плани їх вирішення тощо. Хмельницька АЕС заявила найбільшу кількість інструкторів, які зажадали осягнути нові знання. Тому ми зібрали представників з усіх підрозділів компанії саме на вашій станції.

Наші заняття кардинально відрізняються від традиці­йних. Семінари проводяться у вигляді ділової гри, мозкових штурмів, коли ставиться завдання знайти правильне і найпростіше рішення з реальної практики. Розглядаються питання, актуальні та важливі для компанії, конкретного підрозділу, або стосуються  стратегічного розвитку.

Працівники Академії, яких у штаті лише п’ятеро, в основному займаються підбором постачальників тих знань і навичок, які мають задовольнити потреби  керівників вищої ланки, топ-менеджерів компанії. Приміром, ми запросили фахівців фонду Держмайна, які обізнані у проблемах корпоратизації та приватизації підприємств. Після зустрічі з ними  керівники вищої ланки компанії  подивились на проблему іншими очима, внесли значні зміни у документ, який готувався на розгляді у Верховній Раді.

Надзвичайно корисним був семінар за участю поль­ських фахівців щодо розвитку енергоринку. Про методи і складові боротьби з корупцією розповідали юристи, що безпосередньо дотичні до цього питання. Коефіцієнт корисної дії від таких семінарів-практикумів надзвичайно великий.

Високу практичну віддачу отримує компанія від підготовки представників управлінського складу, так званого президентського резерву. 17 фа­- хівців з усіх підрозділів компанії (чотири  - з Хмельницької АЕС) отримали можливість поглибити знання з управлінських компетенцій, необхідних для роботи Компанії в умовах лібералізації енергоринку України та приєднання до від­критого енергоринку Європейського Союзу.

Вони прослухали курс Бізнес-школи «Міжнародного інституту менеджменту (МІМ-Київ)» і  проходять стажування у підрозділах Компанії, зокрема на базі ВП РАЕС та ВП АРС, відокремленого підрозділу «Науково-технічний центр» (ВП НТЦ) тощо.

Отримана під час стажування інформація буде корисна членам групи президентського кадрового резерву в подальшій роботі на всіх посадах в Компанії, які вони займають і  займатимуть у майбутньому.

Ще один представник Академії керівників атомної енергетики (АКАЕ) Олександр Петров розповів про досвід, який він набув під час роботи у ряді зарубіжних компаній і напрацювання, якими ділився на семінарі-практикумі, що проходив на базі ХАЕС. Отримати знання з основ комунікації, побудови бесід, складових передачі отриманих знань слухачам, навчитись оцінювати ефективність співбесід, визначати пріоритети, знаходити шляхи вирішення складних задач – основна мета курсу, що його проводили фахівці АКАЕ.

Основи менеджменту засвідчують, що від того, скільки часу керівник приділяє планам на майбутнє, залежить успіх компанії. Готувати перспективних, далекоглядних, незаангажованих фахівців – стратегія успіху.

Віктор Гусаров

Фото автора