Графічні формули Володимира Карвасарного

У мистецькій галереї «Арт-ПЛАСТ» розгорнуто виставку плакатів Володимира Карвасарного, яка діятиме впродовж грудня.

Художник-графік, живописець, дизайнер, він свого часу здобув осві­ту у Вижницькому училищі декоративно-прикладного мистецтва. Нині хмельничанин є членом  Національної Спілки художників України. Понад сорок років наш земляк працює у плакатній графіці. В переліку досягнень В. Карвасарного – участь та неодноразові перемоги у міжнародних конкурсах, які проходили у Києві, Москві, Тамбові, Варшаві, Лейпцигу, Парижі, Софії, Улан-Баторі тощо. Його твори знаходяться в музеях та приватних колекціях України, Росії, Болгарії, Югославії, Польщі, Франції, США.

У плакатах художник у символічній формі піднімає соціально-політичні, історичні теми. Наприклад, змушує подумати про важку долю бранки Роксолани, зобразивши український вишитий рушник у золотій клітці.

Використовуючи яскраві кольорові плями, символи, В. Карвасарний виражає сутність окремих творів художньої літератури. Йдеться про плакати на теми: «Ромео і Джульєтта», «Ріголетто», «Декамерон».

Гостро звучить піднята у деяких графічних роботах тема захисту і збереження архітектурних пам’яток України. Художник змушує думати, використовуючи чіткі, виразні образи. Він зобразив старовинну вежу у вигляді догорілої свічі, а Кам’янець-Подільську фортецю – на лікарняному візку.

На думку художника, важко говорити про майбутнє плакатного мистецтва. З масового тиражованого він перетворився на спосіб відображення світогляду окремих митців. Отож, на виставці до уваги глядача – плакат дещо нетрадиційний, так би мовити виставковий, такий, що змушує подумати, і зробити власні висновки.

Оксана Іванець,

 співробітник міського краєзнавчого музею