НА ЕНЕРГЕТИЧНИХ МАРШРУТАХ

На території, яка й зараз належить транспортному цехові Хмельницької АЕС, чотири десятиліття тому польські будівельники реалізували типовий проєкт нового гаража на 150 автомобілів. Історія створення автотранспортного підприємства датується січнем  1983 року. Тоді було організовано гараж, в якому нараховувалось лише вісім автомашин. За сорок років діяльності транспортного цеху чисельність автотранспорту зросла до 319 одиниць.

Сьогодні транспортний цех ХАЕС відповідає сучасним вимогам експлуатації автомобільного транспорту. Тут пам’ятають усіх працівників, які доклали значних зусиль для покращення матеріальної бази, оновлення автомобільного парку. Першим начальником підприємства було призначено Володимира Рогальського, згодом його вахту перейняв Степан Коваль. Після реорганізації автотранспортного підприємства в транспортний цех на посаду начальника був прийнятий Михайло Паришкура. Три роки поспіль колектив станційних автомобілістів очолює Олександр Сахнюк. Він спрямував  діяльність  колег на рівень сучасних вимог. У своїх починаннях має однодумців в особі заступників  та інших керівників служб цеху.

Нинішній колектив транспортного цеху складається з численної когорти автомобілістів, які щодня виходять в рейси, щоб сприяти надійній роботі ХАЕС, своєчасному проведенню ремонтних кампаній. Вони завжди, як мовиться, на передовій. Напередодні ювілею підрозділу працівники транспортного цеху пишаються значними здобутками в автотранспортному та залізничному забезпеченні потреб електростанції.

 

З постійним прагненням оновлення

 

Прилегла територія, що знаходиться поряд із транспортним цехом, виглядає як великий будівельний майданчик, на якому можна побачити різну техніку, за допомогою якої ведеться низка земляних робіт, розпочалось спорудження виробничих приміщень. За словами начальника транспортного цеху Олександра Сахнюка (на знімку вгорі), це – реалізація проєкту з будівництва стоянки для автобусів, приміщення для персоналу загону відомчої воєнізованої охорони, а також стоянки для автотранспорту персоналу цеху.

Раніше була проведена реконструкція старих приміщень та паралельної побудови нових. Для приско­рення будівельних робіт залучали персонал цеху. В адміністративному корпусі вдалося відремонтувати кабінети, згодом  було завершено реконструкцію диспетчерської. Гарним доповненням у роботі ремонтників став новий навіс, під яким здійснюється лагодження техніки у будь-яку пору року. Чимало було зроблено для благоустрою території. Серед персоналу цеху знайшлися ентузіасти, які організували людей на висадження саджанців різних видів дерев. Не забули й про облаштування нового санітарно-гігієнічного комплексу, в якому передбачили гардероб та душ. Усе сплановано за сьогоднішніми будівельними стандартами. Медичні працівники перед кожним виїздом водіїв, машиністів та їхніх помічників проводять медичні огляди. Це є надзвичайно важливою складовою безпеки руху. Для одержання права на проведення такого виду діяльності вони пройшли відповідну підготовку в Українському центрі безпеки дорожнього руху, який знаходиться у Києві. У своїй роботі автотранспортники роблять акцент на реалізації заходів з недопущення дорожньо-транспортних пригод, контролі належного технічного стану автотранспорту для забезпечення безперебійної та надійної експлуатації, виконання політики ХАЕС з питань охорони праці, пожежної безпеки. Пріоритетними напрямками  залишаються права працівників транспортного цеху на охорону здоров’я, на запобігання нещасних випадків у процесі виробництва тощо. Важливими є процеси покращення технічного стану автопарку.

Протягом останніх двох років працівники підрозділу пораділи надходженню нової техніки, загалом автопарк оновився одинадцятьма транспортними засобами.

Гордістю станційних автомобілістів є три нові електромашини «Hyundai IONIQ Electric», які зарекомендували себе економічністю та хорошою маневровістю.  Символічність переведення цеху на електротранспорт полягає в тому, що певна частка екологічно чистої електроенергії, яку виробляє Хмельницька АЕС, стане в пригоді тим, хто причетний до цього процесу. Коли мова ведеться про виробництво електроенергії на діючих АЕС, зокрема і на нашій, то часто наводиться аргумент екологічності його процесу, бо не викидаються в атмосферу парникові гази, серед яких одним із агресивних є монооксид вуглецю, або ж чадний газ. Електромобіль також запобігає руйнуванню озонового шару.

На балансі автотранспортного підприємства є два екскаватори-навантажувачі турецького виробництва, які добре себе зарекомендували на  лагодженні тепломереж, водогонів.

Коли навідатись у  ремонтно-механічну майстерню транспортного цеху, то там завжди панує ділова обстановка. Тут техніка проходить «реанімацію», до якої залучені представники різного фаху: слюсарі з ремонту автомобілів, токарі, зварювальники, вулканізаторники, акумуляторники, електрики й навіть коваль.

Автотранспортники Хмельницької АЕС принаймні п’ятнадцять років тому стали піонерами серед транспортних цехів енергетичної галузі у сфері налагодження процесів реконструкції та модернізації автотранспорту. На початкових етапах втілення модернізаційних процесів до працівників ТрЦ  ХАЕС був прикутий інтерес колег інших електростанцій держави – вони виявили бажання перейняти досвід нетішинських ремонтників. Тоді було  вирішено власними силами провести капітальний ремонт обшивки автобусів. Для цього довелося проаналізувати можливі резерви. Насамперед було оцінено кваліфікацію та професійний досвід працівників, що дало можливість укомплектувати повноцінну  ремонтну групу  з водіїв, слюсарів, зварювальників. Вигода підприємству від роботи ремонтників очевидна – значна економія коштів. Спеціалісти ремонтно-механічної майстерні вміють якісно лагодити не тільки кузови автомобілів, але й двигуни та інші автомобільні агрегати. Велика відповідальність покладається на токарів, які виготовляють запасні деталі.

 

І своя лепта для перемоги

 

Після початку бойових дій, які на нашій землі тривають ще з 2014 року, до керівництва Хмельницької АЕС неодноразово звертались військові з проханням посприяти відновленню техніки для проведення воєнних операцій. Військові дії на сході нашої держави змусили багатьох патріотів шукати резерви для забезпечення українських військових надійними транспортними засобами. На прикладі транспортного цеху Хмельницької АЕС можна писати історію небайдужості атомників. Протягом лише кількох років тут відновили й передали для потреб військових понад два десятки одиниць техніки. Серед них – КамАЗи, ГАЗ-66, ГАЗ-53, ПАЗи, КраЗи, «Урал», напівпричіп, бульдозер тощо. Техніка була ретельно оглянута і відновлена спеціалістами. На це не було витрачено бюджетних коштів. Все відбувалось завдяки благодійникам, до яких, по праву, вже вкотре належить колектив транспортного цеху.

Повномасштабна війна, яку у лютому 2022 року проти України розв’язала росія, внесла свої корективи у благодійну діяльність працівників транспортного цеху. Вони почали активно співпрацювати із волонтерами, які постачають нашим бійцям обладнання, технічні засоби для проведення воєнних операцій.

Напередодні сорокарічного ювілею колектив транспортного цеху долучився до збору коштів для придбання автомобіля, який планується відправити на передову. Його відновлення довірено когорті справжніх професіоналів-ремонтників.

…«Щасливої дороги!», – зазвичай бажають автомобілісту перед рейсом. Від хорошого настрою водія залежить вправність рухів, реакція, дотримання правил водіння тощо. Створення відповідних умов перед рейсом та забезпечення умов для спокійної роботи стали пріоритетними у роботі адміністрації транспортного цеху Хмельницької АЕС. І цим треба гордитись.

 

Олександр Шустерук