Найскладнiший комп’ютер – людський органiзм

Так визначила керівник здоровпункту ХАЕС Л.С.Круглова проблематику визначення  лікарем недуги, з якими найчастіше звертаються у заклад працівники станції. Як правило, до медиків за допомогою приходять у випадках проблем із серцем, підвищенням тиску. Багато хто з пацієнтів не вважає за необхідне медикаментозно його коригувати, боячись залежності від препаратів. Твердять: «Я його не відчуваю». Та в тому то й вся біда, що наш організм, той самий «найскладніший комп’ютер», здатен адаптуватися до такого стану. Зауважимо лиш, адаптація – до пори, до часу. Вона підступна, і якщо в разі певного дискомфорту не отримати лікарської допомоги, зіславшись на звичайну перевтому, наслідки можуть бути непередбачувані. Отож, аби знизити ризик виникнення інсульту, наприклад, варто слідкувати за своїм здоров’ям, вчасно нормалізувати тиск у разі його «стрибків» тощо.

- З якими ще скаргами на здоров’я звертаються у здоровпункт?

- Це захворювання, так би мовити, сезонного х характеру: взимку – простудні захворювання (грип, ГРВІ), влітку – харчові отруєння, алергія, теплові удари.

- Чи часто доводиться працівникам здоровпункту виходити для надання медичної допомоги безпосередньо на робочі місця персоналу ХАЕС?

- Такі випадки трапляються вкрай рідко.

- Ліліє Степанівно, наша перша з вами розмова відбулася рік тому, невдовзі після призначення вас завідувачем здоровпункту. Яким видався цей рік?

- Вважаю, був дуже добрим. Так, чимало зусиль довелося потратити аби увійти в нову для себе роль, сповна пізнавши специфіку роботи здоровпункту. Адже лікарську практику маю чималу, а от певними управлінськими функціями займатися не випадало.

Добре, що в нашому невеликому колективі завжди є підтримка й порозуміння, разом намагаємося зробити так, аби пацієнти могли отримати у здоровпункті якісні медичні послуги. Наші працівники пройшли відповідне навчання й освоїли наявні в здоровпункті електрокардіограф – можемо за необхідності робити кардіограму, і дефібрилятор.

- Чи достатньо у вас необхідних медикаментів і коштів на їх придбання, у чому відчуваєте гостру потребу?

- З коштами проблем не маємо, є необхідні медпрепарати, але закупляти їх складніше. Закупівлі через систему Prozorro ще, на мою думку, не зовсім відлагоджені, і тому витрачається надто багато часу на придбання ліків.

Маємо гостру потребу в сучасному реанімобілі, оснащеному відповідним обладнанням, завдяки чому хворому, в разі потреби, можна надати всю необхідну допомогу по дорозі в лікувальний заклад. Сподіваємося, що такий автомобіль у нашому розпорядженні буде.

Проблема, відразу скажемо (ред.), не надумана і виникла не спонтанно на одній із АЕС. Схожа ситуація на інших майданчиках. Це питання порушувалося на конференції трудового колективу Енергоатома, що відбулася 23 лютого цього року, і знайшла відображення в її постанові (п.11). Отож, віриться, що спільними зусиллями вдасться позитивно вирішити цю назрілу проблему, наші здоровпункти у містах-супутниках АЕС не тільки матимуть сучасні реанімобілі, а й забезпечуватимуться за кошти компанії «необхідним обладнанням та медичним устаткуванням, предметами медичного призначення, медикаментами», як це записано в Коллективному договорі на 2017 рік.

На моє запитання, чи має колектив здоровпункту підтримку у вирішенні своїх проблем від керівництва СМСЧ, Л.С.Круглова відповіла ствердно. Новий керівник закладу В.Н.Пословський, хоч і не так давно обіймає цю посаду, вже двічі був у здоровпункті, знайомився з його роботою, цікавився проблемами, обіцяв всіляке сприяння.

- Як оцінюєте почин СМСЧ стосовно організації на першому поверсі поліклініки відділення профілактики, в якому відтепер проходить медогляд, зокрема, й персонал ХАЕС?

- Позитивно, для проходження медогляду витрачається менше часу, в одній черзі не скупчуються здорові й хворі. Відділення хочуть ще розширити, і це добре.

- Якою б розширеною не була мережа лікувальних закладів, самолікуванням ми займатися не перестали.

- На жаль, так. І тому профілактичні заходи, пропаганда здорового способу життя і обов’язкового звернення за кваліфікованою лікарською допомогою у разі занедужання повинні бути постійними.

Зауважу, що чимало людей все ж дослухаються до наших порад і не приймають на віру «помічних» рецептів з інтернету. Начитавшись таких рекомендацій, приходять звіритися, чи насправді доречними будуть ті чи інші відвари, настойки тощо. Тільки вітаю такий підхід, бо в інтернеті нерідко можна прочитати відверто абсурдні поради. Будьте обачними.

Ольга Сокол

Фото Віктора Гусарова