Найвідповідальніша фаза ремонту попереду

На першому енергоблоці все ще тривають ремонтні роботи через виявлені дефекти в роторі генератора. Їх проводить персонал електроцеху, енергоремонтного підрозділу та ВП «Атомремонтсервіс» із залученням спеціалістів «Дженерал Електрик» (Краків, Польща) та доволі потужного вітчизняного підприємства «Електроважмаш» (Харків). На наш майданчик уже приїжджав головний конструктор цього заводу-виробника, очікується  прибуття фахівців «ДЕ». Їх слушні рекомендації, за словами заступника головного інженера ХАЕС з ремонту Валерія Лисенка, будуть враховані.

- Наразі, - каже Валерій Вікторович, - здійснено розбирання ротора. Ці операції відносно нескладні, так би мовити, підготовчі. Хоча й потребують достатньої уваги і зосередженості, аби не допустити пошкоджень наявних елементів. Але найвідповідальніша частина роботи – збирання ротора – попереду. У цьому процесі задіяні будуть спеціалісти «Дженерал Електрик», вони, зокрема, виконуватимуть пайку провідників котушки. Будемо вчитися у них, набиратися досвіду.

Наступного дня після нашої розмови з Валерієм Лисенком, тобто у середу 19 лютого, ремонтники очікували прибуття автомобіля з Польщі зі спецоснащенням цієї фірми, щоб уже в четвер приступити до процесу збирання ротора. Календар ремонтних робіт стислий, вони мають бути завершені до 26 березня поточного року.

- Чи оснащення «Дженерал Електрик» достатньо буде для успішного проведення ремонту ротора? - цікавлюся у співрозмовника.

- Питанням комплектації спецоснащення не тільки «ДЕ», а й «Електроважмашу», інших постачальників і підрядних організацій ми ґрунтовно займалися протягом двох тижнів. І вважаю, що його буде достатньо аби зібрати ротор і підготувати до подальшої експлуатації. За деякими позиціями ще триває доукомплектація, але терміни постачання прийнятні, отож затримок у роботі не повинно бути.

- Валерію Вікторовичу, знаю, що штаб з ремонту ротора облаштовувався, так би мовити, на робочому місці. Він уже працює?

- Так, на робочому місці, тобто на ремонтному майданчику, де відновлюємо ротор, обладнано приміщення штабу ремонту ротора, облаштована чиста зона з допуском  до неї лише персоналу, який безпосередньо бере участь у ремонтних роботах.

- Є в цьому резон?

- Безумовно. Ми оперативно вирі­шуємо питання, які виникають, координуємо свої дії через електронну мережу. Від того маємо суттєву економію часу, раціональне його використання, поінформованість всіх учасників процесу, а відтак своєчасне вжиття необхідних коригувальних заходів.

- Валерію Вікторовичу, у 2020 році Хмельницькій АЕС належить провести доволі тривалий ППР на другому енергоблоці. Що можна сказати про його масштаби?

- Так, ремонт на енергоблоці №2 передбачається масштабний, більша частина запланованих робіт пов’язана із реконструкцією і модернізацією. Термін ремонту - 198 діб, розпочатися він має 7 липня. Зараз вирішується питання  доукомплектації необхідним обладнанням і матеріалами як для проведення штатних ремонтних операцій, так і для виконання робіт з  реконструкції і модернізації.

Ольга Сокол