Не все так гладко в комунальнiй сферi

На збіглому тижні робоча група «Енергоатома» з питань організації збуту провела  виїзне засідання на Хмельницькій АЕС з метою вивчення досвіду роботи служби збуту нашого підприємства.

- На Хмельницькій атомній електростанції ще у 2006 році створено комунальне господарство, яке напряму працює із споживачами, - розповідає начальник КГ С.В.Сні­щук. – Тобто увесь цикл від виробництва теплової енергії до її передачі споживачеві, надання послуг з водопостачання і водовідведення, розрахунок за їх отримання проходить саме у такий спосіб, без будь-чийого посередництва.

- Наскільки добросовісними є споживачі комунальних послуг, чи вчасно розраховуються вони з комунальним господарством?

- Сплата за надані послуги коливається в межах 95-96%. З тими, хто невчасно розраховується і має велику заборгованість, вибудовуємо свої стосунки в рамках чинного законодавства. Є в КГ служби, які займаються претензійно-позовною роботою, надсилають боржникам листи-попередження. Заборгованість з особливо злісних неплатників доводиться стягувати через суд, порушень закону тут немає, адже свої послуги надаємо згідно з укладеними зі споживачами договорами.

Варто зазначити, що на інших українських АЕС їх структурні підрозділи, наділені функціями надання комунальних послуг населенню та іншим категоріям споживачів, пере­дані у комунальну власність міст-супутників. І в кожному з них тепер є проблеми розрахунків створених державних комунальних підпри­ємств з атомними електро­стан­ціями, суми заборгованості сягають­ десятків мільйонів гривень, і вона, на жаль, не скорочується, а навпаки, зростає. І це при тому, що кін­цеві спожива­чі­, зокрема, населення з комуна­ль­ним підприємством розрахо­вується в принципі в таких же  обсягах, що й у нас. Вирішити цю проблему самостійно атомні електростанції не можуть, власне тому й започатковано проект орга­нізації системи збуту комунальних послуг, складові якого, зокрема, обговорювали учасники робочої групи на своєму виїзному засіданні в Нетішині, шукаючи найбільш оптимальні шляхи для виходу з ситуації, що склалася, з урахуванням всіх можливи­х ризиків на шляху реалізації проекту. Цілком можливо, що буде розроблено єдину уніфіковану модель організації підрозділів зі збуту на всіх АЕС, що дозволить більш ефективно працювати, вирішити проблему заборгованості за надані комунальні послуги у містах-супутниках атомних електростанцій.

Ольга Сокол

Фото Жанни Костенко