Нетішин першим випробовує iGov
8 грудня цього року, у Центрі надання адміністративних послуг була представлена нова програма, дія котрої започатковується у Нетішині. Це – iGov. iGov – портал державних послуг, на якому вже реалізовуються понад 180 таких послуг в електронній формі у різних регіонах України. Серед найбільш запитуваних – оформлення субсидій, допомоги при народженні дитини, паспорта для виїзду за кордон; реєстрація авто з пробігом у МРЕВ, місця проживання; одержання довідки про доходи, про несудимість, тощо.
Як згодом було зазначено, Нетішин – перший на Хмельниччині, хто приступає до нового способу надання державних послуг для нетішинців. Станом на кінець жовтня ц.р. у Дніпропетровській області надаються 129 послуг, у Київській – 63, Львівській – 54, Миколаївській – 46. Це – лідери.
Важливо, як зазначив міський голова Олександр Супрунюк, який відкрив зустріч із місцевими надавачами послуг та представниками ЗМІ, що iGov – безкоштовний ресурс. «Мета цієї всієї роботи, – продовжив він, – зробити максимально відкритим урядування у місті та спростити доступ до інформації і послуг, які надаються органом місцевого самоврядування».
Міський голова представив координатора iGov-проекту в Нетішині Олену Матросову та секретаря зазначеного проекту – Руслана Рудомського. Тестування програми вже відбулося. Згодом начальник Центру надання адміністративних послуг Галина Кушта продемонструвала першу оброблену заявку, подану громадянином в електронному вигляді. Наразі шлях із часу отримання заявки до одержання результату тим, хто її подав, безпосередньо здійснюватиме та контролюватиме тільки керівник ЦНАПу. У подальшому, коли кількість заявок на отримання тих чи інших е-послуг зростатиме, до процесу мають намір долучити адміністраторів центру.
Олена Матросова, яка проводила презентацію, продемонструвала, як усе працює на прикладі управління соціального захисту населення. Спершу громадянин ідентифікується за допомогою Bank ID або електронно-цифрового підпису, тоді заповнює коротку веб-форму (система автоматично перевіряє дані на коректність), після цього працівник ЦНАПу отримує заявку у спеціальному інтерфейсі та відправляє її на перевірку (якщо перевірка буде успішною, то розпочинається процес опрацювання заявки – працівник здійснює запит в управління соціального захисту населення). Після надходження працівникові ЦНАПу відповіді, той прикріплює до заявки відповідну довідку і відправляє громадянину на e-mail (або громадянин власноруч забирає довідку в ЦНАПі). Згодом громадянин отримує електронного листа з опитуванням щодо якості обслуговування та, у разі згоди, відповідає на запитання волонтера в телефонному режимі.
У Нетішині, за інформацією доповідача, на цей час можна отримати такі послуги: одержати копії та витяги з розпоряджень міського голови і рішень, прийнятих міською радою та її виконавчим комітетом; направити звернення на ім’я міського голови; отримати витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки; одержати відомості з Державного земельного кадастру у формі витягу з нього про земельну ділянку; встановити, за погодженням із власником, режим роботи підприємств торгівлі, ресторанного господарства та сфери послуг, незалежно від форми власності; отримати довідку про отримання/неотримання усіх видів державних соціальних допомог.
Під час презентації запевнили, що невдовзі у нашому місті в електронний спосіб можна буде оформити субсидію, отримати довідку про склад сім’ї, довідку про несудимість, скласти договір найму житлового приміщення, стати на соціальний квартирний облік, подати заяву на вступ до житлово-будівельного кооперативу.
Проект iGov в Україні, в Нетішині зокрема, реалізовується силами волонтерів, за підтримки владних органів.
Чимало корисної інформації можна почерпнути з порталу державних послуг – https://igov.org.ua/.
Богдан Фединчук