Нетішин першим випробовує iGov

8 грудня цього року, у Центрі надання адміністративних послуг була представлена нова програма, дія котрої започатковується у Нетішині. Це – iGov. iGov – портал державних послуг, на якому вже реалізовуються понад 180 таких послуг в електронній формі у різних регіонах України. Серед найбільш запитуваних – оформлення субсидій, допомоги при народженні дитини, паспорта для виїзду за кордон; реєстрація авто з пробігом у МРЕВ, місця проживання; одержання довідки про доходи, про несудимість, тощо.

Як згодом було зазначено, Нетішин – перший на Хмельниччині, хто приступає до нового способу надання державних послуг для нетішинців. Станом на кінець жовтня ц.р. у Дніпропетровській області надаються 129 послуг, у Київській – 63, Львівській – 54, Миколаївській – 46. Це – лідери.

Важливо, як зазначив міський голова Олександр Супрунюк, який відкрив зустріч із місцевими надавачами послуг та представниками ЗМІ, що iGov – безкоштовний ресурс. «Мета цієї всієї роботи, – продовжив він, – зробити максимально відкритим урядування у місті та спростити доступ до інформації і послуг, які надаються органом місцевого самоврядування».

Міський голова представив координатора iGov-проекту в Неті­ши­ні Олену Матросову та секретаря за­значеного проекту – Руслана Рудом­ського. Тестування програми вже відбулося. Згодом начальник Центру надання адміністративних послуг Галина Кушта продемонструвала першу оброблену заявку, подану громадянином в електронному вигляді. Наразі шлях із часу отримання заявки до одержання результату тим, хто її подав, безпосередньо здійснюватиме та контролюватиме тільки керівник ЦНАПу. У подальшому, коли кількість заявок на отримання тих чи інших е-послуг зростатиме, до процесу мають намір долучити адмі­ністраторів центру.

Олена Матросова, яка проводила презентацію, продемонструвала, як усе працює на прикладі управління соціального захисту населення. Спершу громадянин ідентифікується за допомогою Bank ID або електронно-цифрового підпису, тоді заповнює коротку веб-форму (система автоматично перевіряє дані на коректність), після цього працівник ЦНАПу отримує заявку у спеціальному інтерфейсі та відправляє її на перевірку (якщо перевірка буде успішною, то розпочинається процес опрацювання заявки – працівник здійснює запит в управління соціального захисту населення). Після надходження працівникові ЦНАПу відповіді, той прикріплює до заявки відповідну довідку і відправляє громадянину на e-mail (або громадянин власноруч забирає довідку в ЦНАПі). Згодом громадянин отримує електронного листа з опитуванням щодо якості обслуговування та, у разі згоди, відповідає на запитання волонтера в телефонному режимі.

У Нетішині, за інформацією доповідача, на цей час можна отримати такі послуги: одержати копії та витяги з розпоряджень міського голови і рішень, прийнятих міською радою та її виконавчим комітетом; направити звернення на ім’я міського голови; отримати витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки; одержати відомості з Державного земельного кадастру у формі витягу з нього про земельну ділянку; встановити, за погодженням із власником, режим роботи підприємств торгівлі, ресторанного господарства та сфери послуг, незалежно від форми власності; отримати довідку про отримання/неотримання усіх видів державних соціальних допомог.

Під час презентації запевнили, що невдовзі у нашому місті в електронний спосіб можна буде оформити субсидію, отримати довідку про склад сім’ї, довідку про несудимість, скласти договір найму житлового приміщення, стати на соціальний квартирний облік, подати заяву на вступ до житлово-будівельного кооперативу.

Проект iGov в Україні, в Нетішині зокрема, реалізовується силами волонтерів, за підтримки владних органів.

Чимало корисної інформації можна почерпнути з порталу державних послуг – https://igov.org.ua/.

Богдан Фединчук