Поїдуть навчатися в США

Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №4 єдина в місті, яка, за місцевими мірками, віддалена від центру і має через це певні проблеми. Передусім, як стверджує її директор Л.О.Добровольська (на знім­ку), в питаннях повноцінної комплектації перших класів. Адже через­ відсутність у даному мікрорайоні дитячого садочка майбутні учні відвідують  дошкільні заклади, розташовані у різних частинах міста. Там же батьки і залишають їх у школу. Є надія, що із вирішенням питання бу­дів­ництва дитсадка на «польській території» існуючих колізій вдасться по­збутися. Школа готова приймати на навчання всіх юних жителів мікрорайону і давати їм ґрунтовні знання, адже за роки діяльності у закладі сформовано потужний колектив висо­ко­­-кваліфі­кова­них фахівців-предметників, вчителів-початківців, тонких знавців дитячих душ, здатних знайти підхід до кожного учня. Результати кажуть самі про себе.

Свого часу у ЗОШ №4 активно запроваджували розвивальне навчання, ставши своєрідним флагманом на цьому напрямку. Але освіта не є закостенілим організмом, це живе середовище, в якому пості­йно відбуваються зміни, орієнтовані на прогресивні світові методи. Черговий виток такого розвитку, викликаний переходом на нові державні стандарти,  – модель нової української школи. 

- Від розвивального навчання ми просто відійшли, так вимагав час, - каже Л.О. Добровольська. - Зараз подали заявку на участь у пілотному проекті «Нова українська школа». Загалом по Україні його реалізовуватимуть 100 пілотних шкіл, остаточний відбір учасників із 150 претендентів має завершитися до 10 червня. На рівні області ми такий відбір пройшли, чекаємо кінцевих результатів.

- У чому полягає концепція нової української школи?

- Змінюється система навчання в початковій школі. Діти стають більш мобі­льними, більше рухаються.

- Це те, що приходить на зміну розвивальному навчанню?

- Це те, що має запрацювати в початковій школі з наступного року. Зміни в підходах до навчання дають можливість вчителям не тільки донести до учнів певний матеріал, який вони мають засвоїти, а й навчити дітей застосовувати набуті знання в житті.

- Запровадження пілотного проекту потребуватиме додаткового фінансування?

- Вочевидь так, адже навряд чи до початку навчального року встигнуть надрукувати підручники, методич­ні посібники. Доведеться роздруковувати необхідні матеріали в ході навчального процесу, для чого потрібна відповідна оргтехніка. І ще один нюанс. Нова українська школа передбачає, що діти більше працюватимуть з електронними підручниками. Отож відпаде потреба носити в школу об’ємні ранці з книгами, їм на заміну прийдуть невеличкі гаджети.

- Людмило Олександрівно, щойно закінчився навчальний 2016-2017 рік. Наскільки він був результативним для школи?

- Хочу сказати, що хороших успіхів досягали наші учні й раніше. Три роки поспіль школа займала друге місце  у міських предметних олімпіадах, поступаючись НВК. У поточному навчальному році мали 54 призових місця, 15 наших учнів брали участь в обласних олімпіадах і 9 з них зайняли призові місця. В числі кращих юних фізиків країни була наша Ліза Андрущенко, їй на всеукраїнській олімпіаді не вистачило до третього місця всього 0.5 бала. Це хороший результат як учениці, так і її наставника Ю.Г.Защик. Так само хорошим досягненням вважаю друге місце, яке посіли наші учні на міській олімпіаді з польської мови, де першість була за представниками другої школи.

Не можу не сказати про здобутки наших спортсменів. На обласних змаганнях з волейболу збірна команда дівчат посіла друге місце, а футболісти (учні 7 класу) стали першими у Всеукраїнських зональних змаганнях «Шкіряний м’яч», увійшовши до вісімки кращих учнівських команд України.

Школа гордиться наполегливістю десятикласників Анни Парахіної і Олександра Тараторкіна, котрі у непростому змаганні ровесників зі всієї України вибороли право в рамках обмінної програми для учнів FLEX поїхати на навчання до США. Протягом року вони житимуть у тамтешніх родинах, навчатимуться, пізнавати­муть історію і культуру країни, спосіб життя її громадян. Хвилюються перед поїздкою, але не скористатися такою нагодою не можна. Після повернення зі США обоє учнів продовжать навчання в 11 класі.

- Що скажете про пе­дагогічний колектив, які завдання стоять перед школою в наступному навчальному році?

- Наші вчителі – досвідчені фахівці, творчі особистості, знають і люблять свою справу, відповідальні, на них завжди можна покластися. Колеги постійно працюють над покращенням навчального процесу, беруть   участь у виставках педагогічних ідей, які проходять у місті. З чотирьох поданих ними в поточному навчальному році робіт три стали призовими,  і будуть конкурувати тепер на рівні області.

Окрім запровадження проекту «Нова українська школа» готуємося ще до однієї новації – інклюзивного навчання. Ми маємо  залучити дітей з особливими потребами в зв’язку зі станом здоров’я до навчання в умовах загальноосвітнього закладу. Знаю, що буде непросто, але намагатимемося це зробити достойно. Час не стоїть на місці і ми зобов’язані рухатися вперед, створюючи комфортні умови для навчання.

Ольга Сокол

Фото Віктора Гусарова