Про воду дiтям – з професiйним пiдходом

«Взаємодія» - одне з основних понять Нової української школи. Для того, щоб навчити та виховати майбутніх щасливих та повноцінних громадян України, до освітнього процесу залучаються не лише вчителі, але й сім’я та громадськість. Дітей міста-супутника Хмельницької АЕС такий підхід, що базується на умовах партнерства, мотивує до пізнавальної діяльності, отримання нових знань.

Незвично та яскраво розпочався тиждень в учнів молодшої школи №1 Нетішина, адже він – «кольоровий».  «Блакитний» вівторок був присвячений темі води. Цього дня до третьокласників на виховну годину завітали батьки – праці­вниці Хмельницької АЕС.

Інженер-радіофізик Інна Будяківська та інженер лабораторії АСКРО Ірина Тишкун розповіли дітям про важливість води для здоров’я та життя людини. Учні згадали, що вже знають про агрегатні стани води. А від Ірини Сергіївни вони дізналися і про те, як вода набуває певних властивостей. Дітей вразила демонстрація впливу солодких газованих напоїв, зокрема кока-коли, на організм людини.

Інна Олександрівна, що працює у лабораторії зовнішнього радіаційного контролю, професійно показала учням, як здійснюються дослідження. Фахівці цеху радіаційної безпеки атомної електростанції постійно контролюють стан навколишнього середовища у зоні спостереження Хмельницької АЕС. Для цього вони відбирають зразки води, ґрунту, сільськогосподарської продукції та визначають у них вміст радіоактивних речовин.

Учні дізналися про кислотно-лужний баланс й самі стали лаборантами-дослідниками, спробувавши визначити за допомогою індикаторів, яка вода є чистою, а яка кислою та лужною.

Педагогіка партнерства – це взаємовигідна співпраця, що сприяє гармонійному розвитку дитини, адже він не обмежується стінами навчального закладу. Фахівці Хмельницької АЕС з радістю долучаються до освітніх ініціатив, щоб навіть учні молодшої школи пишалися своїми батьками-атомниками.

Юлія Тараторкіна

Фото автора