Налаштовані тільки на позитив

Ремонтні роботи на другому енергоблоці у розпалі, пікові навантаження вдалося витримати без особливих проблем. За словами начальника енергоремонтного підрозділу Володимира Харченка, цьому сприяла завчасна підготовка до тривалого ППР, налаштованість персоналу на напружені дні й місяці, кожен з яких, без перебільшення, на вагу золота, а отже має бути ефективно використаний.

Як і під час будь якого планово-попереджувального ремонту, левова частка робіт лягає на плечі персоналу ЕРП і підрядних організацій, які допомагають справлятися з поставленими завданнями. На момент нашої зустрічі співрозмовник зазначив, що вже завершено ремонтні роботи на третьому каналі системи безпеки, зараз виконуються аналогічні обсяги на першому каналі системи безпеки. За сприятливих умов зможуть справитися з ними до 20 грудня і зосередити далі свої зусилля на другому каналі безпеки.

З настанням холодних днів споживання електроенергії в країні збільшується, і енергетики з розумінням підходять до цієї ситуації, дбаючи про своєчасний вихід енергоблоків з ремонту. У нетішинських атомників наразі все йде за планом, графіки витримуються. Є можливість і потреба використати всі резерви і скоротити, в розумних межах, тривалість ППР. Не допустивши при цьому невиправданого поспіху, недотримання послідовності дій, нормативних вимог до якості ремонту. Про це, до речі, йшлося під час нещодавнього приїзду на Хмельницьку АЕС керівництва Енергоатома. Перед ремонтниками поставлено завдання мобілізувати сили і бодай на тиждень-два раніше від запланованого завершити ППР на другому енергоблоці. Такий варіант розглядається, розроблено відповідні графіки, конкретна дата узгоджується з представниками підрядних організацій, які залучені, зокрема, до виконання робіт з модернізації і реконструкції. Велика ймовірність того, що енергоблок зможе запрацювати вже в лютому наступного року, хоча за попереднім графіком, це мало б статися до 14 березня 2021 року.

- Володимире Миколайовичу, зрозуміло, що можливе скорочення ППР  доцільне з економічної точки зору. А наскільки це виправдано і можливо технічно?

- З огляду на темпи робіт, задіяні ресурси, кваліфікацію і досвід ремонтників, належне постачання всього необхідного, вважаю, що попередня дата, на яку орієнтуємося в разі погодження скорочення тривалості ремонту, цілком реальна і зважена. Маємо всі передумови, аби до цього часу справитися з обсягами робіт і це жодним чином не матиме негативного впливу на безпечну експлуатацію енергоблока після ввімкнення його в мережу. Ми ж не просто автоматично міняємо одну цифру на іншу, а обґрунтовуємо кожен крок, аналізуємо поточний стан справ, оцінюємо можливості, думаємо про наслідки.

- А який він, поточний стан справ сьогодні на другому енергоблоці?

- Ремонтні роботи з тепломеханічної частини обладнання традиційно персонал енергоремонтного підрозділу виконує спільно зі своїми давніми партнерами з Атомремонтсервісу. Загалом під час нинішнього ППР на роботах за всіма напрямками задіяно близько 170  спеціалістів АРСу, майже сім десятків з них виконують роботи з тепломеханічної частини обладнання. Вони вже капітально відремонтували обидва циліндри низького тиску турбіни К-1000/60-3000 з заміною робочих лопаток 5-х ступенів. На стадії завершення ремонт підігрівників високого тиску групи «Б», насосного та теплообмінного устаткування, близько 80 відсотків вже виконано капітального ремонту арматури турбінного відділення. В процесі роботи з заміни масла в системі регулювання турбіни, плануємо замінити його і в системі змащення турбоагрегату №2. Розпочато роботи по відновленню теплоізоляції і фарбування обладнання, введення його в експлуатацію.

Тривають роботи у реакторному відділенні, де майже завершено ремонт обладнання першого каналу системи безпеки, всього насосного обладнання й арматури. Реактор зібраний, ядерне паливо завантажене. За допомогою персоналу Атомремонтсервісу, який має спеціальне обладнання, ремонтується ущільнення колекторів парогенераторів. У найближчі дні розпочинаються роботи з випробовування обладнання з застосуванням технології та обладнання Holtec International, яке використовуватиметься для перевезення відпрацьованого ядерного палива на зберігання у ЦСВЯП, будівництво якого завершується у зоні відчуження. Попередньо подібна робота вже проводилась з імітаторами обладнання, зараз буде з оригінальним устаткуванням яке незабаром прибуде на станцію. Основні роботи будуть проводити представники Атомпроектінжиніринг та ЮТЕМ за безпосередньої участі структурних підрозділів станції. Скажу відверто, ці випробовування – досить  копітка і до того ж цікава робота. Такий ось серйозний етап пройдемо на завершення цього року. Аналогічні випробовування плануються до виконання в ППР-21 і на першому енергоблоці.

Всі роботи, за словами Володимира Харченка в графіку, поточна ситуація глибоко аналізується на щоденних нарадах з проведення ремонту під головуванням та керівництвом ГІС та ЗГІР. Оперативно вживаються заходи для усунення проблемних моментів, доводяться виконавцям добові і тижневі завдання, в обговоренні обов’язково беруть участь ЗГІ, ГІН, представники основних цехів і підрядних організацій.

-  Мусимо враховувати всі нюанси, які виникають через пандемію коронавірусу і адаптуватися до нав’язаних підступною хворобою умов, - зауважив наш візаві. - Налаштовані тільки на позитив, є впевненість, що всі роботи будуть виконані вчасно, враховуючи відкоригований графік робіт.

                                                                                                                                 Ольга Сокол