ТАБУН «МЕТАЛЕВИХ КОНЕЙ» ДОБРАВСЯ ДО НЕТІШИНА
Днями місто Нетішин на певний час перетворилося на імпровізований салон мототехніки просто неба. Майже сім десятків мотоциклів різної модифікації заполонили Нетішин. Під літнім сонцем виблискували «Хонди», «Кавасакі», «Сузукі», «Днєпри», «МТ», «Яви» тощо: до міста енергетиків навідались байкери з різних куточків держави, щоб взяти участь у мотозльоті «Реактор – 2012», організації якого сприяли Нетішинський клуб байкерів «ENERGY», ХАЕС та місцеві підприємці, а також Нетішинський козацький полк.
Спочатку володарі «металевих коней» зібрались на узбіччі автошляху, який проходить по території Нетішина, щоб згодом сформувати мотоколону. Тут зустрічали один одного давні приятелі, сюди завітали і жителі Нетішина, щоб оглянути техніку. Шестирічного Андрія Кисельова зацікавив великий триколісний мотоцикл, на якому пасажирами були дівчата.
- Мамо, коли я виросту, то буду мати ще кращого, – запевнив майбутній байкер.
У супроводі автомобілів державтоінспекції байкери здійснили коло пошани вулицями міста і направились до навчально-тренувального центру ХАЕС. Тут відбулось їх попереднє знайомство з діяльністю електростанції, підготовкою оперативного персоналу та ядерною енергетикою.
Працівникам електростанції було незвичним бачити у коридорах Центру ватагу екзотично одягнених людей. Не зважаючи на літню спеку, більшість байкерів були «екіпіровані» в шкіряні куртки, які називаються «косухами». Дехто для більшої стильності мав і шкіряні штани, а на голові бандани із різноманітною символікою.
Романтикам доріг була запропонована екскурсія на повномасштабний тренажер. Байкери не втрачали нагоду, щоб зробити на пам’ять фотознімки поряд із складним обладнанням НТЦ, на якому удосконалює навички оперативний персонал електростанції. Про підготовку атомників до самостійної роботи розповів начальник відділу підготовки оперативного персоналу навчально-тренувального центру Вадим Тарикін. Гостям було за великий шик посидіти в шкіряному кріслі начальника зміни блока і відчути себе відповідальним за стан ядерної безпеки.
Щоб внести в обстановку трохи «екстриму», на тренажері була змодельована нештатна ситуація, під час якої спрацювала сигналізація. Про те, що байкери добре розуміються у технічних питаннях, засвідчили їх запитання до представника навчально-тренувального центру. Вадим Тарикін запевнив, що висока кваліфікація персоналу дає великі гарантії безпечної експлуатації діючих енергоблоків.
Під час екскурсії випала нагода поспілкуватись із володарями дорожних раритетів.
- Сорок років я провів за кермом «КАМАЗа», - розповідає найстаріший учасник мотозльоту, житель Овруча Житомирської області Володимир Кобилянський. - Коли п’ять років тому пішов на заслужений відпочинок, придбав за дві з половиною тисячі доларів США мотоцикл. Це змінило стиль мого життя. Я часто подорожую, відвідую офіційні зібрання байкерів і маю багато друзів не тільки в Україні, а й за її межами. Під час поїздок моїм пасажиром є дружина Людмила. Їй до душі швидке пересування автошляхами.
- А як ставиться до вас молодь?
- Вона в захопленні, що дідусь не боїться великої швидкості. Та й з ними я ніби молодшаю. Своє захоплення мотоциклом ні на що не проміняю.
Від навчально-тренувального центру вервечка мотоциклістів попрямувала до Державної пожежної частини №7. Тут МНСівці запропонували гостям оглянути потужну техніку, за допомогою якої можна ліквідовувати пожежі різного ступеня складності.
Згодом на оглядовому майданчику перед байкерами відкрилась панорама ХАЕС. Багатьох вразила технічна велич енергетичного об’єкта, яку не зрівняєш із системами навіть найдорожчого мотоцикла. До речі, у гостей мотозльоту були екземпляри, ціна яких перевищує двадцять тисяч доларів США.
- Мені імпонує гостинність колег з Нетішина, - ділиться враженнями засновник мотоклуба у Кузнецовську, завідувач спортивним сектором РАЕС Вадим Зеленін, - я в Нетішині не вперше. Голова місцевого мотоклубу «ENERGY» Борис Шевчук є гарним організатором. Буду радий ще раз потрапити до красивого міста на березі Горині.
Про гарну організацію мотозльотів у Нетішині схвально висловились киянин Тимур Амеркашов, житель міста Дубно Рівненської області Борис Суботін.
За погодженням із адміністрацією ХАЕС, продовження акції було здійснено на ділянці берега річки Гнилий Ріг. Там розмістилось наметове містечко.
- Для нас важливим є не тільки спілкування із однодумцями, - розповідає організатор нетішинського мотозльоту, працівник енергоремонтного підрозділу ХАЕС Борис Шевчук, - а й активний відпочинок. Ми організовуємо змагання на мотоциклах, проводимо дискотеку, обов’язково із живим звуком. Для цього запрошено рок-гурти, які мають популярність у молодіжному середовищі. Часу вистачить для приємного спілкування та відпочинку. Дуже важливо, що багато друзів дізнається про безпечну роботу діючих енергоблоків нашої електростанції. Це складне виробництво.
У середовище байкерів прихильники подорожей на мотоциклах потрапляють різними шляхами. Дехто у зрілому віці. Голова нетішинського мотоклубу Борис Шевчук захопився байком з дитинства. Ази пересування допоміг пізнати мопед «Верховина», згодом пересів на мотоцикл, на якому за роки захоплення байкерством «намотав» не одну тисячу кілометрів. Він постійний учасник мотозльотів, які організовуються у різних містах України. Навіть тривале заліковування травми не вибило Бориса Шевчука із сідла. Нетішинський байкер переконаний, що кожного року прихильників «металевих коней» ставатиме більше, бо байкерство – це особливий стан душі, коли є потреба спілкування, постійного пізнання і випробувань.
По завершенню реєстрації всіх гостей, стало відомо, що сюди завітало понад три сотні байкерів з різних міст нашої держави. Ініціативу підтримали навіть іноземці – із Польщі, Німеччини, Швеції.
Олександр Шустерук
Фото автора та Валерія Валуєва