Така важлива залiзниця

Залізничній дільниці транспортного цеху Хмельницької АЕС належить більше десяти кілометрів колій. Часто на різних її ділянках  можна  побачити бригаду ремонтників. У них відповідальна місія – підтримувати у робочому стані колії та постійно за ними спостерігати. Основна увага спрямована на стан рейок, рейкових стиків, стрілочних переводів, шпал, земляного полотна.

- Згідно з нормативами ремонтники огляд залі­зничних колій повинні робити два рази на місяць, тобто через кожні два тижні, - розповідає майстер Олександр Глімбовський, -   не  завжди вдається  на  металі  візуально  побачити   дефекти, вони проявляються  під  час експлуатації.  Головне –  своєчасно їх помітити  і  усунути.

За словами Олександра  Васильовича, у бригаді з ремонту залізничних колій кожен працівник має чималий досвід роботи. Під час огляду залізничного полотна вони використовують шаблон ЦУП 2-Д, яким здійснюють всі необхідні заміри. Це дає можливість проводити якісні ремонти.

Відповідальною вважається робота маневрових диспетчерів. Саме вони володіють всією інформацією про основні роботи, до яких задіяний персонал залізничної дільниці. Під час відвідин цього підрозділу транспортного цеху випала нагода поспілкуватись на робочому місці із маневровим диспетчером Олександром Смолієм, який вже більше двадцяти років обіймає цю посаду.

- Приємно усвідомлювати, - ділиться роздумами Олександр Віталійович, - що від злагодженої роботи колективу залізничної дільниці велика користь для нашої електростанції. Ми регулярно доставляємо різні вантажі. Особливе напруження відчувається під час ремонтних кампаній, коли є потреба доставки важкого й  нестандартного за габаритами обладнання, транспортування свіжого та відпрацьованого ядерного палива. Якість колій має бути бездоганною. Мої колеги роблять все для того, щоб не допустити зривів графіків постачання обладнання, хімічних речовин, паливо-мастильних матеріалів. За якістю та своєчасністю всіх робіт постійно слідкують мої колеги. Це старший диспетчер залізничного транспорту Андрій Вакулюк, а також диспетчери Марія Валюс, Валентина Васякіна, Ганна Брославець. Їх можна по-праву зарахувати до когорти ветеранів виробництва. Важливим є те, що вони охоче передають досвід молодшим працівникам дільниці.

Під час розмови Олександр Смолій навів статистику заявок на перевезення вантажів, що надходять залізничникам у ході ремонтних кампаній на першому та другому енергоблоках. Від початку цього року їх нараховується 245.

У розпорядженні станційних залізничників є мотовоз, платформа для транспортування вантажів та два тепловози. Принаймні один з них постійно перебуває в резерві, щоб не допустити зривів транспортування запасних деталей, агрегатів під час ремонтних кампаній. Вся техніка знаходиться у справному стані. Це засвідчує відповідними перевірками комісія Укрзалізниці. Вона видає офіційний дозвіл на експлуатацію  локомотивів і на виїзд на основну залізничну магістраль. Це велика відповідальність, бо для потреб електростанції  залізничникам доводиться доставляти нестандартні вантажі, а також   свіже та відпрацьоване ядерне паливо.

За роботу залізничної дільниці вже двадцять п’ять років поспіль відповідає заступник начальника транспортного цеху Хмельницької АЕС Олександр Кисельов. У Олександра Миколайовича гарні організаторські здібності,   професійного досвіду, як мовиться, не позичати, бо поріднив себе із залізницею після закінчення школи у рідному селі Маків Дунаєвецького району Хмельницької області. Диплом залізничника одержав у Чернігівському технікумі залізничного транспорту.

До 1990 року ХАЕС не мала у  підпорядкуванні залізничного транспорту. Із доставкою необхідних вантажів допомагали залізничники УБ ХАЕС, у колективі яких працював і Олександр Кисельов. Велика потреба постійних залізничних перевезень спонукала атомників на створення залізничного цеху. Цю місію було довірено саме Олександру Миколайовичу. Він пишається колективом, який демонструє високий професіоналізм у роботі. Про кожного працівника може розповісти багато цікавого, бо ж разом, як кажуть у народі, з’їли не один пуд солі.

За два десятки років функціонування залізничної дільниці транспортного цеху ряд працівників вже пішов на заслужений відпочинок. На їх місце прийшли молодші колеги. Деякі з них кар’єру залі­зничника тут розпочали практично «з нуля», згодом закінчивши профільний навчальний заклад – Львівську школу машиністів. Це машиністи Дмитро Царук, Олег Степанюк, Ігор Семенюк. Кілька місяців тому колектив залізничників поповнив випускник Здолбунівського профтехучилища Олександр Гаврилюк. Йому довірено посаду помічника машиніста. Для молодого працівника участь у ремонтній кампанії на другому енергоблоці є першою у трудовій біографії.

Олександр Шустерук

На знімках: маневровий диспетчер Олександр Смолій (перший зліва) обговорює завдання на перевезення вантажів у ході ремонтної кампанії на другому енергоблоці із машиністом тепловоза Дмитром Царуком, складачем поїздів Русланом Кузьмовим, помічником машиніста тепловоза Олександром Гаврилюком; вони опікуються ремонтом колій: монтер колій Віктор Стрєшний, машиніст мотовоза Ігор Семенюк, складач поїздів Ігор Трач, монтери колій Юрій Бендюг, Володимир Мельничук, Василь Панчук, машиніст тепловоза Олег Степанюк, майстер Олександр Глімбовський.

Фото автора