Транспорт рухає прогрес

Історію  будівництва Хмельницької  АЕС, пуск її  першого енергоблока, з яким прийшло нове життя у  непримітне село, перетворивши  його з  роками у місто-красень, транспортники  знають не з  чуток.  Вони  були активними творцями цієї  історії.

Найактивніша  фа­за  будівельних та  монтажних  робіт припала на початок 80-х років минулого століття. Були задіяні колосальні  люд­ські  ресурси, представники  багатьох професій приїздили в  Нетішин із різних куточків Радя­н­ського Союзу.  І  яку  б  роботу вони не виконували – підготовка  заболоченої   території  під  масштабне будівництво, прокладання  під’їзних доріг,  зведення  виробничих  споруд,  житла,  закладів  соцкультпобуту,  доставка матеріалів, - без  транспорту і  спецтехніки неможливо  було  обійтися. 

На перших  порах  такі  послуги  надавало  АТП  Управління  будівництва, пасажирські  перевезення  здійснювали  за  договором  автобуси одного з підприємств  Кам’янця-Подільського.  І тільки 3 січня 1983 року,  згідно з наказом №5 за  підписом  директора станції О.І.Троценка, було утворене  автопідприємство Хмельницької  АЕС.

Його керівником  став  В.Ф.Рогальський,  який  очолював  підрозділ  до 1998 року.

АТП  тимчасово було розташоване на базі  «Інтегралу», маючи  у  своєму  розпорядженні всього 8 одиниць  техніки. Вісім  проти нинішніх 239,  не враховуючи причіпного господарства.  Наявна  кількість  автомашин   стала  доброю  підмогою будівельникам. Разом  з  ними  транспортники наближали  мить пуску  першого енергоблока,  створювали  комфортні  умови  проживання будівельникам, монтажникам,  експлуатаційникам  та  їх  родинам.

Зміни  відбувалися  на  очах.  Зростало  місто, розвивалася інфраструктура, формувався  колектив  атомників, змі­цню­валась матеріально-технічна  база  структурних  підрозділів  Хмельницької  АЕС.  Серед  них  і  автогосподарство, яке  у 1992 році  набуло статусу автотранспортного  цеху. Кількість автомобілів та іншої  спеціальної  техні­ки  збільшилась  спочатку на  десятки,  а  пізніше - на  сотні  одиниць.  До  речі,  перший  автобус  транспортники  отримали  тільки  у 1989 році, вже  після  пуску  першого  енергоблока.

Сьогодні  ТрЦ – сучасне  автогосподарство,  здатне  виконувати  потреби  станції  у  якісному  перевезенні персоналу ХАЕС на роботу і з роботи, перевезенні небезпечних  вантажів, забезпеченні спеціальними механізмами проведення ремонтів енергоблоків, транспортному  обслуговуванні екскурсій,  вітчизняних і  зарубіжних  делегацій. У  цеху  створені  належні сучасні умови  для  комфортної  роботи  персоналу.

Тут експлуатується 257 одиниць автотранспортної та залізничної техніки. На території ТрЦ побудовано адміністративний корпус, повністю реконструйовано приміщення диспетчерської, гардеробу, АЗС, буфету, медичного кабінету, оновлені майстерні РММ.

Чимало зроблено для благоустрою території. Серед персоналу цеху знайшлися ентузіасти, які організували колег на висадження саджанців різних порід дерев. Не забули й про облаштування нового санітарно-гігієнічного комплексу, в якому передбачили гардероб та душ.

Проте найцінніше, що має транспортний цех, - люди. Це колектив, який налічує близько 450  працюючих. Водій Іван Бабійчук та слюсар з ремонту автомобілів Сергій Твєрітін  були  переможцями  у конкурсі професійної майстерності серед молодих працівників, які працюють на АЕС України.

Особливою гордістю колективу автотранспортного цеху є участь у відновленні техніки для потреб військових. У пригоді став не тільки професіоналізм працівників, а й їх участь у зборі необхідних коштів. Завдяки проявам благодійності вдалося відправити на передову зони АТО сімнадцять одиниць техніки.

Неодноразово працівники транспортного цеху влаштовували свято у День святого Миколая для діток реабілітаційного центру ДНЗ №9 м. Нетішина.

Автомобілі із логотипами ДП «НАЕК «Енергоатом» та ВП «Хмельницька АЕС» можна зустріти на найвіддаленіших маршрутах нашої держави. Тому кожна поїздка є відповідальною, бо від своєчасної доставки обладнання, запасних деталей залежить надійна експлуатація діючих енерго­блоків.

На знімках: конкурс професійної майстерності; готується  техніка для експлуатації