Транспортнiй справi присвятив життя

Друге листопада – день народження керівника транспортного цеху ХАЕС - приходиться на середину обох свят, до яких причетний Михайло Миколайович Паришкура – Дня автомобіліста та Дня залізничника. Підрозділ, яким він опікується, об’єднує фахівців автомобільного та залізничного транспорту і є важливою складовою роботи усього комплексу станції. Тридцять сім років  тому після закінчення  Дніпропетровського інженерно-будівельного інституту, де він отри­мав фах інженера-механіка, Михайло Миколайо­вич розпочав свій трудовий шлях у колективі станційників з посади майстра цеху централізованого ремонту. У 1992 році переведений у ав­то­транспортний цех, де до призначення керівником також працював майстром. 2004 року автотранспортний і залізничний цехи об’єднали у єдину структуру – транспортний цех (ТрЦ) Хмельни­цької АЕС. М.Паришкурі належало довести, що підрозділ готовий до викликів часу.

Молодий керівник за підтримки адміністрації ХАЕС взявся за створення належних умов праці, адже на певному етапі транспортники стали відчувати себе обділеними у побутових аспектах та через незручно­сті під час ремонту техніки, ще й престиж професії значно знизився через зношеність транспорту, відсутність запчастин тощо. Взялись за роботу всім колективом, при цьому не залишаючи основний компонент – забезпечення перевезення персоналу ХАЕС на роботу і з роботи, тран­спортування небезпечних вантаж­ів, забезпечення спеціальними механізмами ремонтів енергоблоків, транспортне обслуговування екскурсій, вітчизняних і закордонних делегацій.

Відтак за ці роки на території ТрЦ побудовано адміністративний корпус, повні­стю реконструйовано приміщення диспетчерської, гардеробу, АЗС, буфету, медичного кабінет­у, оновлені майстерні РММ.

Чимало зроблено для благоустрою території. Серед персоналу цеху знайшлися ентузіасти, які організували колег на виса­дження саджанців різних порід дерев. Не забули й про облаштування нового санітарно-гігі­є­ніч­ного комплексу, в якому перед­бачили гардероб та душ.

Для покращення умов праці збудували навіси на АЗС, тож навіть у дощову погоду водії, заправляючи автотранспорт, не терплять незручностей. А ще – навіс в районі зварювальної і фарбувальної дільниці для проведення ремонтних робіт автотранспорту в будь яку погоду. Звели  навіс  для автобуса «Сканія» - дороговартісного автобуса, який є своєрідною рекламою Хме­льницької АЕС. Ремонтна майстерня має сучасну підлогу, з якої легко можна видалити плями мастила та іншого бруду. Тут же змонтований автопідйомник для легковиків, що значно покращило умови праці ремонтників.

Здійснено ремонти виробничих  та службових приміщень, тощо.

У 2006 році гостро постала проблема із ремонтом кузовів автобусів. ДАІ МВС та Мінавтотранспорт України затвердили низку вимог, згідно з якими до міжнародних перевезень вантажів і пасажирів можуть допускатись автотранспортні засоби, експлуатація яких не перевищує 7 років, а пробіг – 500 тисяч кілометрів. На той час в автопарку використовувалось  177 одиниць техніки, вік якої перевищував 10 років, з них 33 автобуси. Подібний сан справ став підставою для масштабного оновлення автопарку. Вирішили здійснювати капітальний ремонт кузовів автобусів власними силами.

Взятися за своєрідне «ноу-хау» станційних автотранспортників змусив не тільки брак коштів на ХАЕС, але й нові вимоги законодавства.

Насамперед було оцінено кваліфі­кацію та професійний досвід працівників, що дало можливість укомплектувати повноцінну  ремонтну групу  з водіїв, слюсарів, зварювальників.

Відтак на базі транспортного цеху вдалося оновити кузови майже всіх автобусів, а також провести капітальний ремонт двигунів. Це дозволило для ХАЕС зекономити значну частку коштів. Досвідом автотранспортників ХАЕС за­ці­кавились спеціалісти інших електростанцій.

У своїй роботі колектив базується на принципах недопущення дорожньо-транспортних пригод, контролі належного технічного стану автотранспорту для забезпечення безперебійної та надійної експлуатації, виконання політики ХАЕС з питань охорони праці, пожеж­ної безпеки. Пріоритетними напрямками залишаються права працівників транспортного цеху на охорону здоров’я­, на запобігання нещасних випадків у процесі виробниц­тва.

Особливою гордістю колективу автотранспортного цеху є участь у відновленні техніки для потреб військових. У пригоді став не тільки професіоналізм працівників, а й їх участь у зборі необхідних коштів. Завдяки проявам благодійності вдалося від­правити на передову зони АТО майже два десятки одиниць техніки.

Транспортний цех ХАЕС відповідає сучасним вимогам експлуатації автомобільного автотранспорту. Експлуатується близько 270 одиниць автотранспортної та залізничної техніки. Значним досягненням стало оновлення автопарку ТрЦ. Придбано  нові авто­буси, тягачі, напівпричепи вантажопідйомністю 40 та 20 тонн, комунальний автомобіль для прибирання та посипання доріг, автогідропідйомник висотою підйому 30 метрів,  легкові автомо­білі тощо.

Дільниця залізничного транспорту є складовою ТрЦ, колектив об’єднує в своїх рядах трохи більше чотирьох десятків чоловік. Серед них  складачі поїздів,  диспетчери маневрові,  машиністи тепловозів та їх поміч­ники, машиніст та помічник мотовоза,  монтери колії. Є свої слюсар з ремонту рухомого складу та слюсар-електрик з ремонту елек­тро­устаткування, акумуляторник, електрогазозварювальник та інші фахівці за напрямками роботи.

Залізничникам доводиться постійно підтримувати у належному технічному стані 15 кілометрів залізн­ичних колій, 22 стрілочних переводи та 24 переїзди, від стану яких залежить насамперед безпека експлуатації транспортних засобів. Ретельного догляду потребують і два тепловози, мотовоз, а також спеці­альний рухомий технологічний склад.

Люди – головний компонент діяльності під­розділу. В колективі 416 фахівців різного про­філю. Разом вони колектив. Напередодні свого 60-річчя керівник транспортного цеху з гордістю може констатувати, що присвятив багато років життя улюбленій справі і зробив чимало для підняття престижу професії транспортника.                         Він відзначений нагрудним знаком «Почесний праців­ник атомної енергетики ДП «НАЕК «Енерго­атом», відзнакою «За вагомий внесок   у роз­виток атомної енергетики України», представлений до відзнаки «Відмінник  атомної енергетики» ДП «НАЕК «Енергоатом». «Це відзнаки усього колективу транспортників, бо разом робимо спільну велику справу в ім’я розвитку рідного підприємства  - Хмельницької АЕС», - резюмує Михайло Миколайович. Хочемо побажати йому багато років життя і нових здобутків!

Фото Віктора Гусарова та

Олександра Шустерука