У АВТОТРАНСПОРТНИКІВЄ ПОЗИТИВНІ ТЕНДЕНЦІЇ

У персоналу транспортного цеху Хме­льницької АЕС є багато завдань, обо­в'язків, які передбачені відповідними положеннями, інструкціями. Але лаконічно їх діяльність можна описати так: своєчасна доставка працівників електростанції та вантажів. Для цього задіяний великий парк вантажних та пасажирських автомомобілів. Позитивними тенденціями останніх років є те, що, незважаючи на постійну фінансову скруту, все ж таки вдається одержувати нову техніку. За словами заступника начальника транспортного цеху Дмитра Васильєва, протягом чоти­рьох останніх років станційні автотранспортники одержали більше півсотні одиниць нової техніки. Лише від початку минулого року автопарк поповнився 14 пасажирськими та вантажними автомобілями.

- Ми на конкретних прикладах переконуємося в ефективності інвестиційної програми, якою опікується наша енергетична компанія, - каже Дмитро Борисович, - Нова техніка допомагає нам вирішувати важливі виробничі зав­дання, серед яких є сприяння у своєчасному проведенні планово-попереджувальних ремонтів.

Оновлення автопарку відбулося на основі техніки провідних іноземних виробників. Тому у автотранспортників виникла потреба спеціальної підготовки слюсарів з ремонту автомобілів.

- У навчальному центрі київського представництва фірми «Роберт Бош Україна» наші працівники протягом чотирьох років проходять спеціальне навчання і одержують відповідні документи, - розповідає заступник начальника транспортного цеху по роботі з персоналом Ігор Дмитришин. - Це допоможе більш ефективно обслуговувати нову техніку, яка багато в чому відрізняється від аналогів, які традиційно експлуатуються у нашому підрозділі. Ми цю тенденцію нещодавно врахували під час проведення конкурсу професійної майстерності серед водіїв транспортних засобів.

- Які особливості цього конкурсу?

- У конкурсі взяли участь чотири водії автотранспортних засобів, віком до 35 років. Конкурс професійної майстерності водіїв проводився з метою надання можливості показати максимальний обсяг теоретичних знань, всебічну практичну підготовку та професійну майстерність кожному учаснику. Основною метою його проведення стало удосконалення знань і майстерності водіїв у забезпеченні безпеки дорожнього руху, виявлення кращих водіїв транспортних засобів і розповсюдження їх досвіду; підвищення ролі та популяризації професії водія; виховання в молодих водіїв шанобливого ставлення до своєї професії, дотримання транспортної дисципліни; забезпечення безпеки дорожнього руху, якості перевезень та культури обслуговування. Конкурс проводився на території транспортного цеху із врахуванням основних вимог карантину і складався із двох етапів. У теоретичній частині було передбачено складання двох іспитів за спеціально розробленими білетами, які включали пи­тання з правил дорожнього руху, будови та технічного обслуговування автомобіля. Практична частина передбачала змагання з майстерності керування автотранспортом «Фігурне водіння автомобіля». Для цього ми свідомо вибрали новий сучасний автомобіль «Тойота Королла». За умовами конкурсу кожен з водіїв повинен був у найкоротший час виконати ряд вправ (фігур) зі швидкісного маневрування. Змагання пройшли, як мовиться, з творчим натхненням та у дусі спортивної боротьби. Всі учасники продемонстрували відмінні теоретичні знання і високий професіоналізм у практичних діях. Склад комісії визначив переможців за підрахунками суми балів, що нараховувались за всіма видами змагань. Перше місце виборов Роман Кібиш, другим став Сергій Клімчук, третій результат у Віктора Назарука. До проведення наступних конкурсів ми залучатимемо слюсарів з ремонту автомобілів, які повинні опанувати навики лагодження двигунів фірм «Мерседес», «Ман», аналоги яких встановлені на різних наших транспортних засобах.

- Ігоре Михайловичу, зараз на другому енергоблоці розпочалась ремонтна кампанія, проведення якої розраховано на 198 діб. Що з нової техніки буде використовуватись для потреб ремонтних служб?

- Насамперед агрегати для транспортування вантажів на висоту. Це автомобільний гідропідіймач та самохідний кран «SANY» вантажопідйомністю 55 тонн. Він надійний в експлуатації. Виробники подбали про комфорт водія, оснастивши кабіну шумозменшуючою герметичною системою та багатофункціональним кондиціонером. Цей самохідний кран вже позитивно зарекомендував себе під час капітального ремонту трансформатора власних потреб.

Переваги наявності нової техніки відчули і працівники електростанції, які користуються послугами автобусів транспортного цеху. Більшість з них просторі, герметичні та з нормальною шумоізоляцією. Від початку цього року новий транспорт електростанції почав курсувати до села Кривин, в якому мешкає більше шести десятків працівників Хмельницької АЕС.

Олександр Шустерук

На знімках: слюсар з ремонту колісних транспортних засобів Михайло Семе­нюк під час експлуатації універсального підіймача; переможець конкурсу професійної майстерності водій Роман Кібиш

Фото автора та Ігоря Дмитришина