З обсягом закупівель справимося

У підпорядкуванні заступника генерального директора з забезпечення виробництва Вадима Винограда три підрозділи – транспортний цех, управління виробничо-технічної комплектації та відділ супроводження конкурсних торгів з загальною чисельністю персоналу понад 500 осіб. В зв’язку з проведенням реорганізації на станції від 1 травня поточного року відійшов під опіку іншого заступника – з інфраструктури – цех господарського забезпечення, роботу якого до цього часу курирував Вадим Леонідович. Зустрівшись з журналістами, він розповів про завдання, які стоять перед колективами у поточному році та готовність підрозділів виконати їх на належному рівні.

- З обсягом робіт, які належало виконати в минулому році, - каже співрозмовник, - всі підрозділи справилися сповна. Персонал УВТК, зокрема, активно працював над виконанням зведеної річної заявки закупівель та забезпеченням комплектації ремонтних робіт на 2 енергоблоці. На початок ППР поставки складали 86,5% від необхідного, а вже на половині пройденого ремонтниками шляху цей показник сягнув 98%.

Для наших транспортників, як в минулому, так і в поточному році, пріоритетним завданням залишається безпечне перевезення персоналу станції на роботу і додому. А також вчасна доставка вантажів, забезпечення підрозділів транспортними засобами у період ремонтних і відновлювальних робіт на АЕС. Продовжують у цеху займатися списанням автотехніки, яка відпрацювала свій ресурс. Це тривалий процес, оскільки процедура потребує погодження в Енергоатомі та профільному міністерстві. Частину обладнання вже вдалося списати, ще майже 30 одиниць належить списати.

Робота відділу супроводження конкурсних торгів ведеться за Законом України «Про публічні закупівлі». Оскільки до нього були внесені певні зміни, з 19 квітня поточного року будуємо її за новими правилами.

- У чому полягають такі зміни?

- Дотепер допорогові тендерні закупівлі на суму до 1 мільйона гривень здійснювалися через тендерний комітет, після внесення змін до закону такі функції перейшли до уповноважених на те осіб. Загалом на станції призначено близько двох десятків уповноважених осіб за напрямками. Решту закупівель проводимо через систему Prozorro на відкритих торгах, у минулому році, наприклад, це складало 70% від загальної кількості. Для порівняння: електронні допорогові закупівлі – 8%, закупівлі за рахунками до 50 тисяч гривень (без застосування процедури електронних закупівель) – 10%. Частину обладнання, зокрема, лопатки для турбіни виробництва «Турбоатом», які будуть використані під час ППР на енергоблоці №2, придбали за переговорною процедурою,.

- Як складається, до речі, ситуація загалом з постачанням обладнання й матеріалів для проведення ремонтних робіт на другому енергоблоці?

- Маємо достатньо часу аби провести необхідні закупівлі. В зв’язку з тим, що з об’єктивних причин ППР-2019 на другому блоці був набагато коротшим, ніж планувалося, і певні роботи перенесені на поточний рік, частина обладнання вже придбана минулоріч і буде змонтована в ході ППР-2020.  Крім лопаток до турбіни маємо запасні частини до дизель-генератора, трансформаторів, повітряних вимикачів, компресорів. Закуплено також металопрокат, підшипники, зварювальні матеріали…

- Вадиме Леонідовичу, як вплинув на роботу підпорядкованих вам підрозділів карантин, пов’язаний з поширенням коронавірусу?

- УВТК та ВСКТ Covid-19, на щастя, не торкнувся. Мало місце, як ви знаєте, захворювання у ЦГЗ. Зараз стан жінки задовільний, особи, які з нею контактували, здорові.

Випадок захворювання зафіксовано і в транспортному цеху. 8 контактних осіб інфікованого водія перебувають на самоізоляції, термін якої збігає за кілька днів. Їх протестували – результат негативний.

Тестування проходив і керівник ТрЦ через можливість контактування з інфікованою особою. Результат також негативний, після двотижневої самоізоляції начальник цеху вийшов на роботу.

У період карантину суттєво збільшилися навантаження на персонал і транспортного цеху, і господарського забезпечення. В обох підрозділах люди забезпечені ЗІЗ, дезінфікуючими засобами для знезараження приміщень і поверхонь, навчені, як це правильно робити, дотримуються всіх вимог карантину. Розглядається можливість додаткового преміювання персоналу, безпосередньо задіяного в проведенні протиепідемічних заходів.

- Місто має намір придбати вірусологічну лабораторію для проведення тестування, не вдаючись до послуг Хмельницького, економлячи при цьому і час, і кошти. Якою буде участь ХАЕС у цьому процесі?

- Поки не прийнято остаточне рішення, про конкретні кроки говорити не можу. Але співпраця адміністрації ХАЕС та міської влади налагоджена, варіанти закупівлі лабораторії і нашої участі в цьому обговорюються.

(На момент підготовки газети до друку стало відомо, що сесія міської ради проголосувала за придбання обладнання для такої лабораторії).

Ольга Сокол