Загальному вiддiлу – 40!

Все починалося з цього наказу, за яким секретарем-машиністкою прийнято на роботу Тамару Онуфріївну Франковську. Саме їй випало започаткувати ведення діловодства на Хмельницькій АЕС, яку на той час ще належало збудувати. Через місяць потому штат поповнився техніком-архіваріусом, яким стала А.П.Шестак.

Роки збігали швидко, набирали темпів будівельні роботи на промисловому майданчику, на очах виростало молоде місто, невпинним потоком прямували у Нетішин вантажі з матеріалами, обладнанням, наближалися пускові операції. Цілком природно зростав на виробництві документообіг, була потреба в нових працівниках, які займалися реєстрацією, створенням, обліком і контролем виконання документів. Не стану деталізувати хто і в якому році був прийнятий на роботу в службу діловодства, яка з 1987 року стала канцелярією, скажу лишень, що цифра сорок є для колективу діловодів до певної міри знаковою. Адже за чотири десятиліття діяльності рівно сорок працівників, за словами начальника відділу С.М.Пашинської, отримали запис в трудовій книжці про свій внесок у справу діловодства, працюючи на різних посадах у ЗВ.

 Колектив зростав, реформувався, зазнавав оптимізації і скорочення персоналу, але завжди справно виконував свої функції, маючи за кредо «Канцелярія – обличчя станції». Персонал завжди працював над тим, аби документи з логотипом ХАЕС були бездоганними. Якість їх підготовки за роки роботи, як стверджує співрозмовниця, виросла в рази. З певними складнощами зустрілися діловоди у 2001 році, коли у створенні документів на підприємстві перейшли на українську мову. Непроста термінологія, кострубаті й заштамповані мовні звороти, які суперечать діловій і літературній мові, додавали проблем. З метою грамотного перекладу у штаті канцелярії з’явилася  людина, котра безпосередньо займалася редагуванням текстів. Ці функції справно виконувала Ніла Іванівна Осадча.

З тих, хто стояв біля витоків служби діловодства ХАЕС, сьогодні у відділі не залишилося нікого. Найбільший стаж роботи у ЗВ зараз мають його начальник С.М.Пашинська (з 1985 р.) та Т.І.Прибатень (з 1987р.). Багато хто з колишніх працівників відділу  продовжує працювати у інших структурних підрозділах станції, опікуючись зокрема й сферою діловодства. Олена Хвищук, наприклад, перейшла в управління з питань аварійної готовності та реагування, Валентина Савє­льєва – в управління капітального будівництва, Людмила Петренко – у службу фізичного захисту, Лариса Шиндер – у службу аналізу безпеки, Раїса Бельковець – у гідротехнічний цех, в енергоремонтному підрозділі працює нині Світлана Маліновська, Людмила Ходячева - у ремонтно-буді­вельному управлінні, Валентина Мирончук до виходу на пенсію працювала у відділі соціального розвитку. Двадцять років поспіль на посаді секретаря генерального директора Тетяна Осіпова, у головного інженера вже тринадцять років секретарем Олена Тищук.

Загальним відділом підрозділ став у 2004 році. Кількісний склад його був різним, найбільше - 12 чоловік. Сьогодні персонал ЗВ налічує 8 осіб, у кожного працівника свої обов’язки. Оперативно керує процесами діловодства, виконуючи функції заступника начальника відділу, О.Л.Панасюк. На ній «зав’язана» вся вхідна документація. Великий обсяг робіт у провідного інженера Н.П.Годнєвої, котра відає всією інформацією, викладеною у АСКВД. Автоматизована система контролю виконавської діяльності, розроблена службою інформаційних технологій, набагато полегшує роботу з документами, допомагаючи контролювати якість і своєчасність їх виконання.

Інженер Н.О.Хвищук з ентузіазмом взялася за архівну справу, якою займається останні два з половиною роки.

- В нашому архівосховищі, до речі, зберігається 3600 справ, 118 884 особових рахунки працівників станції, - свідчить С.Пашинська. – Це дуже важлива інформація, яка повинна збері­гатися на станції 75 років, адже по суті це зарплати людей, і при виході на пенсію всяк звертається за необхідними даними. Наталія Олексіївна добре орієнтується у цьому масиві інформації, має необхідні знання і бажання працювати.

Без малого тридцять років працює у відділі Т.І.Прибатень, була кур’є­ром, діловодом, зараз фахівець. Її коло обов’язків – реєстрація всіх станційних наказів і контроль їх виконання. Серйозною ділянкою роботи опікується О.О.Демидюк – контроль зовнішніх документів, співпраця з НАЕК, оформлення відряджень. Всім, що пов’язано з вихідною кореспонденцією, опікується технік М.Ю.Трасун. До слова, вона одна із трьох працівників відділу, хто продовжив династію діловодів. Марина старанно виконує свою справу, намагаючись ні в чому не уступати своїй мамі Т.М.Трасун, про яку в колективі і досі відгукуються дуже позитивно. Унаслідували професію своїх матусь і Наталія Хвищук та Олеся Скрипнюк. Молодь охоче вчиться у старших колег, примножуючи набутки станційної школи діловодства своїми напрацюваннями. Енергія, завзяття, відмінне знання комп’ютера – ось ті риси, які допомагають новому поколінню легко влитися в колектив і так само легко опанувати нову для себе справу.

- Що нового за роки роботи відділу з’явилося в роботі з документами? – цікавлюся в С.М.Пашинської.

- Це автоматизована реєстрація документів з розміщенням їх сканованих копій, відмова від паперових журналів,  відстеження і фіксація в спеціальних формах всього процесу руху документів, формування попереджувальних і повідомних документів.

Якщо ж продовжити тему нових підходів у роботі з документами, то це, звичайно ж, поступовий перехід на електронний документообіг. Не варто очікувати, що він повністю витіснить з обігу документи на паперових носіях, але роботу набагато спрощує, зростає оперативність.

- Чи задоволені ви роботою відділу?

- Безумовно, в ньому немає випадкових людей, персонал зацікавлений у якісній і результативній роботі. Намагаємося так виконувати свої обов’язки, щоб кожен, хто прийде після нас, не мав жодних нарікань.

Ольга Сокол

Фото Віктора Гусарова

та з архіву редакції