ЗМІНЮЄТЬСЯ ФОРМАТ – НЕ ЗМІНЮЄТЬСЯ ЯКІСТЬ
Останні кілька тижнів радикально змінили наш звичайний ритм життя. Пандемія коронавірусу та суворий карантин з блискавичною швидкістю перевертають світ, до якого ми звикли. Доведено, що будь-які зміни, навіть позитивні, завжди викликають стрес та почуття страху, не говорячи вже про зміни, викликані кризовими явищами. Допомогти вирішити певні медичні проблеми і цим самим додати позитиву, деякою мірою, покликана і компанія УНІКА, страхові програми якої почали діяти і в Нетішині. Два місяці тому більша частина працівників Хмельницької АЕС була застрахована енергокомпанією і уже користується запропонованими послугами УНІКИ. З даного приводу ми мали розмову із представником вищезгаданої компанії, керівником одного із відділень Світланою Орловою, яка неодноразово була присутня на інформаційних зустрічах на ХАЕС з приводу страхування атомників.
- - Пані Світлано, як наразі проводиться робота із страхової медицини, враховуючи пандемію?
- - Незважаючи на обставини, що складаються з поширенням вірусу COVID-19 та введенням карантину в Україні, УНІКА і надалі прагне надавати вашим співробітникам – нашим клієнтам - сервіс найвищої якості. В умовах нестандартної ситуації УНІКА-Україна продовжує працювати в плановому режимі. З метою захисту життя і здоров'я співробітників компанії більша частина з них переведена на віддалений доступ роботи, оскільки системи та обладнання компанії це дозволяють. Всі наші співробітники, як в центральному офісі, так і в регіональних відділеннях, забезпечуються засобами індивідуального захисту. При цьому УНІКА вживає всіх необхідних та додаткових оперативних заходів з метою надання своєчасних і якісних страхових послуг своїм клієнтам. На сьогоднішній день всі напрямки бізнесу компанії, насамперед асистанс та підтримка клієнтів, готові до збільшення звернень клієнтів та надання потрібної допомоги з організації медичних послуг. Медичний асистанс УНІКА працює в посиленому режимі 24/7 у 4-х різних локаціях та дистанційно. З метою прискорення обробки звернень застрахованих осіб просимо всіх обов'язково встановити і використовувати мобільний додаток MyUNIQA, адже це дозволить обслуговувати вас швидше і якісніше.
Наразі в компанії розробили і алгоритм звернення застрахованих осіб при ознаках ГРВІ. При виникненні скарг, а саме: лихоманка, сухий кашель, кровохаркання, задишка, нудота, блювання, діарея, закладення носу, біль у горлі, біль у м’язах, слабкість – обов’язково зверніться до медичного асистансу УНІКИ. Співробітник, згідно з наказом МОЗ України № 663 від 13.03.2020 щодо затверджених стандартів медичної допомоги COVID-19, має провести первинне опитування з метою визначення епіданамнезу, з’ясувавши наступні питання: чи мала застрахована особа за 14 днів до появи симптомів тісний контакт з підтвердженим або ймовірним випадком COVID-19; чи відвідувала застрахована особа або проживала у країні або регіоні із місцевою передачею вірусу в громаді відповідно до ситуаційних звітів ВООЗ. При підтвердженні хоча б одного з наведених критеріїв, співробітник асистансу пропонує онлайн-консультацію лікаря, яка дасть можливість визначити попередній діагноз та встановити важкість стану, в тому числі, і підозру на COVID-19. Лікар надасть рекомендації щодо подальших дій. Хочу звернути увагу, що згідно з алгоритмом, введеним в дію наказом МОЗ, застрахованим особам, стан яких відповідає легкому та середньому ступеням важкості, може бути рекомендовано лікування у амбулаторних умовах. У випадку визначення стану здоров’я як важкого лікар має надати скерування або направлення на госпіталізацію, яка, згідно з наказом МОЗ, здійснюється шляхом виклику швидкої допомоги застрахованою особою в державну клініку, що визначена для прийому таких хворих в даному регіоні. Адже комерційному сектору на сьогодні недоступні системи тестування на COVID-19. Воно проводиться лише уповноваженими державними лікувальними закладами, протокол призначання такого тестування регулюється актуальним розпорядженням МОЗ.
- - Чи супроводжує УНІКА лікування коронавірусу?
- - З урахуванням того, що наказом МОЗ №521 від 25.02.2020 року COVID-19 включений в перелік особливо небезпечних інфекцій, гарантування послуг здійснюється залежно від умов договору страхування, а саме: списку виключень, програми страхування, а також чинних наказів МОЗ України, стандартів та протоколів надання медичної допомоги. У договорах страхування, де особливо небезпечні інфекції відносяться до нестрахових подій, компанія прийняла рішення забезпечувати своїх клієнтів симптоматичним медикаментозним лікуванням. Також хочу звернути увагу, що препарати, які затверджені для лікування COVID-19 останнім наказом МОЗ, є експериментальними, тому їх використання дозволено у важких та середньоважких випадках в умовах стаціонару. А доступ до таких препаратів буде забезпечуватися державною програмою.
- - Що потрібно робити, якщо у застрахованої особи виникли симптоми ГРВІ, особливо, коли є підозра на наявність коронавірусу?
- - Як і в будь-якому випадку – звертатися до медичного асистансу. Він за вищезгаданим алгоритмом скоординує ваші дії. Якщо стан хворого важкий, приймається рішення про госпіталізацію, при цьому лікар УНІКИ орієнтується на програму страхування, перелік виключень та клініки, які покриваються програмою. Розглядається також, чи є можливість скористатися послугами приватних клінік в місці знаходження клієнта та чи є там вільні ліжка. Дані щодо приватних клінік, які підтвердили таку можливість, постійно оновлюються та є у наших лікарів. Зауважу, що в Україні наявність приватних медичних закладів, які приймають пацієнтів з COVID-19 на стаціонарне лікування, та кількість місць у таких клініках є дуже обмеженою, тому це може вплинути на доступність організації допомоги в даних лікувальних закладах. Якщо госпіталізація в приватні клініки не є можливою, хворому будуть роз’яснені його подальші дії, включаючи виклик швидкої допомоги та госпіталізацію в державні лікарні, що визначені для прийому хворих з коронавірусною інфекцією у відповідному регіоні. У будь-якому випадку УНІКА повністю забезпечить своїх клієнтів призначеними лікарем симптоматичними медикаментами, за відсутності їх у лікарні.
Якщо госпіталізація не потрібна, лікар компанії повідомить клієнта про наступні кроки для надання допомоги в залежності від його стану та встановленого діагнозу. Важливо пам’ятати, що будь-які клінічні дослідження на коронавірус, в тому числі експрес-тестування та ПЛР, здійснюються лише за призначенням лікаря та повинні відповідати вимогам діючого наказу МОЗ №722 від 28.03.2020 щодо визначення випадку COVID-19.
В розмові Світлана Орлова розповіла і про нововведення, які запроваджені компанією протягом останнього часу. Зокрема, це додаток під назвою «Телемедицина», який надає послуги дистанційної консультації лікарів, що нині дуже зручно використовувати в умовах карантину. Саме він може забезпечити застрахованій особі онлайн-консультацію лікарів 42 спеціальностей, які, при можливості, випишуть призначення. Послуга подібна до консультації сімейного лікаря, проте охоплює лікарів вузьких спеціалізацій. У світі подібний формат звернень дуже популярний, адже візити у клініки дороговартісні.
- - На сьогодні, залежно від виду звернення і скарг та симптомів, лікар-координатор прийме рішення про запис на прийом до лікаря, виклик бригади швидкої допомоги або лікаря додому. Приймаючи до уваги небезпечну ситуацію з можливим поширенням інфекційних хвороб, ми пропонуємо клієнтам, де доцільно, скористатися послугою телемедицини. При зверненні застрахованої особи спеціаліст служби асистансу розпитає про проблему, симптоми та визначить, чи варто у цій ситуації використовувати додаток-онлайн. В разі згоди на отримання послуг телемедицини, клієнту надсилається sms-код та інструкція для доступу на платформу https://medikit.ua, де застрахована особа зможе зареєструватися і отримати онлайн- консультацію. Остання може точно визначити, наскільки небезпечним є поточний стан пацієнтів через питання про температуру, нежить, головний біль, інші симптоми.
- - Лікар на відстані – це для українців незвичний формат. Чи можна довіряти якості послуг телемедицини?
- - У кваліфікації лікарів можна не сумніватися, оскільки платформа проводить верифікацію кожного фахівця. Перевіряється диплом спеціаліста, підтверджується його досвід і місце роботи. У нас є вся необхідна інформація, щоб оцінити кваліфікацію медика. Кожний лікар також проходить фізичну верифікацію до початку роботи на платформі. Як показує статистика нашого порталу, близько 70% усіх звернень клієнтів можуть бути повністю вирішені онлайн за допомогою телемедицини. Звичайно, якщо пацієнт не потребує виписки лікарняного листа. Проте й у інших випадках лікар може заощадити час, сили, а головне – знизити ризики лікарняних візитів у теперішній ситуації з пандемією.
- - Чи наразі збільшилася кількість звернень до УНІКИ?
- - Так, в основному за рахунок звернень від застрахованих з ознаками ГРЗ. Процедура надання допомоги по інших захворюваннях залишається без змін. Але просимо врахувати об’єктивні обставини, наприклад, на даний момент є розпорядження органів влади щодо припинення планової госпіталізації та планових операцій, а також перепрофілювання медичних закладів для прийому та лікування інфікованих хворих у важких станах. Кожного дня ми отримуємо інформацію про звуження переліку послуг, які готові надавати комерційні лікувальні заклади, або про їх повне закриття на карантин, тому можуть бути затримки у наданні планової допомоги на невизначений термін. Просимо ставитись до таких випадків з розумінням. Крім того, якщо застрахована особа зможе самостійно організувати собі консультацію, ми будемо приймати та розглядати документи на відшкодування витрат, якщо такі випадки мають ознаки страхових, а послуги були погоджені асистансом та відповідають програмам страхування.
Світлана Орлова також проінформувала, що за місяць від початку страхування працівників ХАЕС (з 15.02.2020 по 15.03.2020) атомникам було надано страхової допомоги на 254 480 грн., проведено кампанію з вітамінізації. До страхових виплат увійшли надання послуг із планової та невідкладної стоматологічної допомоги, медикаментозного забезпечення при госпіталізації та амбулаторно-поліклінічному лікуванні, ведення вагітності, обстеження та лабораторних аналізів, діагностики та лікування онкології. При цьому нетішинці скористалися послугами як місцевих лікувальних установ, так і медичних закладів Славути, Шепетівки, Рівного, Львова та Києва.
Тетяна Степанюк