Чверть вiку станцiйному залiзничному цеху

В одному із останніх наказів, які були видані   на Хмельницькій АЕС у 1989 році, йшлося про те, що з першого січня 1990 року начальником новоствореного залізничного цеху призначено Олександра Кисельова. Саме йому випала відповідальна місія організації роботи цього підрозділу, бо мав вже досвід роботи у колективі залізничників УБ ХАЕС.

- Залізничний цех електростанції створювався практично з «нуля», - пригадує Олександр Миколайович. - Основні посади було довірено працівникам, які обслуговували залізничну дільницю Управління будівництва ХАЕС, але вакансій вистачало. На кадрові питання тоді зверталась велика увага. Сказати образно,- кожен фахівець був на вагу золота. Швидкими темпами нам вдалося розробити основні засади з експлуатації  та ремонту закріпленого обладнання. Спочатку транспортування вантажів здійснювалось на тепловозах старого зразка. Поступово рухомий склад почав оновлюватись, за якийсь час залізничники ХАЕС раділи двом новим тепловозам.

Під час відлагодження ритму роботи залізничного цеху його працівникам довелось прилаштовуватись до специфічних умов роботи під час планово-попереджувальних ремонтів на першому енергоблоці, адже раніше ніхто не мав подібного досвіду на цьому поприщі. Залі­зничники дійшли висновку, що для ефективного забезпечення ремонтних робіт потрібен 120-тонний транспортер для перевезення великогабаритних вантажів. 

-У нас великий перелік виробничих обов’язків, - продовжує розповідь заступник начальника транспортного цеху з залізничного транспорту Олександр Кисельов (цех свого часу увійшов до складу транспортного цеху в якості дільниці), - але їх охарактеризувати можна за двома напрямками: своєчасна доставка на ХАЕС обладнання і матеріалів та підтримання в робочому стані залізничного транспорту і колій. З цими завданнями колектив дільниці справляється. Ми своєчасно лагодимо залізничне полотно на всій десятикілометровій ділянці обслуговування. Для цього використовуємо нові дерев’яні та залізобетонні шпали, рейкові кріплення. Обслуговуючи техніку, застосовуємо запасні деталі для ремонту рухомого складу  тепловоза, технологічних платформ, цистерн, вагонів. Це гарантує надійність їх експлуатації. Про те, що техні­ка у нас в належному стані, відповідно до плану перевірок дає свої висновки комісія Укрзалізниці, яка перевіряє весь наш рухомий склад. Вона видає офіційний дозвіл на експлуатацію  локомотивів і на виїзд на основну залізничну магістраль. Для потреб електростанції  нам доводиться доставляти нестандартні вантажі, а також   свіже та відпрацьоване ядерне паливо. Коли виникла потреба в оновленні депо залізничної дільниці, на кошти ДП «НАЕК «Енергоатом» було придбано  два залізничних транспортери для перевезення відпра­цьованого ядерного палива.

У колективі залізничної дільниці дбають не тільки про ефективне використання рухомого складу. Коли є можливість, її працівники долучаються до аналізу внутрішніх резервів, що сприяє економії та раціональному використанню коштів, матеріальних цінностей. Кілька років тому залізничники  власними силами  замінили двигун на тепловозі. Завдяки цьому вдалося зекономити 100 тисяч гривень. Це гарний внесок у загальностанційний процес економії коштів.

Працівники залізничної дільниці не тільки опікуються своєчасним транспортуванням вантажів для потреб станційників, а й дбають про належний технічний стан колій, які на даний час готові до інтенсивного навантаження, що можливе під час завершення будівництва третього та четвертого енергоблоків. За словами Олександра Миколайовича, колії  надійні, по них без проблем можна доставити такі агрегати, як реактор, парогенератор, вага яких вимірюється сотнями тонн. Продовження терміну експлуатації залізничних колій відбулось за участю наших досвідчених працівників, зокрема, майстра Олександра Глімбовського, монтерів залізничних колій Віктора Стрешного, Володимира Рудика та інших спеціалістів.

- Ми готові брати участь у процесі  добудови нових енергоблоків хоч сьогодні, – запевнив Олександр Миколайович.

Заступник начальника транспортного цеху із залізничного транспорту Олександр Кисельов належить до когорти першопрохідців підрозділу. Двадцять п’ять років тому він пліч-о-пліч із колегами Олександром Глімбовським, Ганною Брославець, Олександром Бражуком, Валентиною Васякіною, Володимиром Кузьмовим, Наталією Орлик, Дмитром Царуком задали тон розвитку підрозділу, який згодом поповнився багатьма кваліфікованими працівниками.

Олександр Кисельов свого часу закінчив Чернівецький залізничний техні­кум. Це поважний навчальний заклад, випускників якого можна побачити у всіх структурах Укрзалізниці. До речі, його закінчив і  старший брат Олександра Миколайо­вича Володимир, який до виходу на пенсію обіймав посаду головного інженера Львівської залізниці.

Не тільки вирішенням виробничих проблем переймаються працівники залізничної діль­ниці. Тут звертають увагу на таку сферу, як культура виробництва. Перший крок було зроблено під час  окультурювання прилеглої території. Приємно дивитися, як з літа до пізньої осені буяють біля адмінбудинку троянди та інші квіти. Це позитивно впливає на настрій, від якого залежить налаштованість колективу на плідну працю. У колективі гордяться Почесною Грамотою ДП «НАЕК «Енергоатом», яку одержали за вагомі успіхи у роботі.

Олександр Шустерук

На знімках: заступник начальника транспортного цеху із залізничного транспорту Олександр Кисельов із майстрами Наталією Орлик та Олександром Глімбовським; диспетчер Валентина Васякіна; станційні залізничники

Фото  автора