Вiйськова технiка прибула на «лiкування»
Неспокійна обстановка на Донбасі, де триває антитерористична операція, змусила багатьох виробничників шукати резерви для забезпечення українських військових надійними транспортними засобами. Торік до них приєднались і працівники транспортного цеху Хмельницької АЕС, які на пропозицію Славутського та Хмельницького військових комісаріатів поетапно для потреб армії направили одинадцять одиниць справної техніки. Серед них КамАЗи, ГАЗ-66, ГАЗ-53, ПАЗи, КраЗи, «Урал», напівпричіп, бульдозер. Ця техніка була ретельно оглянута і перебрана спеціалістами.
Нещодавно деяка з них повернулась для проведення технічного відновлення.
У ремонтній майстерні транспортного цеху панує ділова обстановка. Тут періодично чути передзвін металу, тріскотіння зварювальних апаратів, скреготіння шліфувальних пристроїв. Поряд із автомобілями, які ремонтуються для потреб електростанції, стоять автобус ПАЗ та вантажопасажирський автомобіль ГАЗ-66. Вони пройшли «бойове хрещення» у зоні АТО.
Коли оглядаєш новоприбулу техніку, мимоволі думаєш, а чи не потрапила вона під ворожий обстріл. Після ретельного огляду не виявлено жодного влучання кулі. Це певною мірою заспокоює, бо розумієш, що їх колишні пасажири залишились живими і здоровими.
- Коли ми готували техніку для потреб армії,- розповідає заступник начальника транспортного цеху по роботі з персоналом Ігор Дмитришин, - то до цього процесу залучили кращих працівників. Вони до ремонту підійшли з великою відповідальністю, бо розуміли, що техніку доведеться експлуатувати в екстремальних умовах. Радує, що вона витримала суворий іспит. Але після її використання у зоні АТО все ж таки виникла необхідність у ремонті.
Під час підготовки техніки для відправлення в зону АТО станційні ремонтники зіткнулися із браком коштів. Це, як мовиться, не вивело їх з рівноваги: застосували старий, як світ, принцип – з миру по нитці. Транспортники серед свого колективу зібрали кошти, на які були закуплені запасні та комплектуючі деталі.
- Для повноцінного ремонту зібраних коштів також не вистачає, - продовжує свою розповідь Ігор Михайлович, - тому звернулися за допомогою до приватних структур, що опікуються роботою станцій технічного обслуговування в Острозі, Дубному, Шепетівці. Тамтешні спеціалісти з великим розумінням поставились до підготовки техніки для потреб військових.
Біля автомобіля ГАЗ-66 юрмляться слюсарі з ремонту. На вигляд вони не підпадають під визначення бувалі у бувальцях. Їх роботою керує Михайло Войтко. Саме йому торік було довірено відновити БТР, який у непридатному для експлуатації стані надійшов із військових складів. Слюсар із своїм завдання справився успішно. Згодом до нього звернулось керівництво цеху, мовляв, бери в помічники кого забажаєш, але, щоб був результат.
Зараз поряд з Михайлом Войтком трудяться порівняно молоді працівники транспортного цеху. Це Іван Пігольчук, Дмитро Святюк, Олег Василюк. Для них якісне проведення ремоту – справа честі.
- У нас не прийнято зневажати якістю ремонту, бо від цього залежить безпека експлуатації, життя та здоров’я працівників електростанції. Але коли мені запропонували відновити БТР, який використовуватиметься у бойових діях, скажу відверто, не міг спокійно спати. Це не опишеш..,- відверто сказав Михайло Войтко.
Автотранспортники Хмельницької АЕС ще десять років тому стали піонерами серед транспортних цехів енергетичної галузі у сфері налагодження процесів реконструкції та модернізації автотранспорту. На початкових етапах втілення модернізаційних процесів до працівників ТрЦ ХАЕС був прикутий інтерес колег інших станцій держави, - вони виявили бажання перейняти досвід нетішинських ремонтників. Тоді було вирішено власними силами провести капітальний ремонт обшивки автобусів. Для цього довелося проаналізувати можливі резерви. Насамперед було оцінено кваліфікацію та професійний досвід працівників, що дало можливість укомплектувати повноцінну ремонтну групу з водіїв, слюсарів, зварювальників. Вигода підприємству від роботи ремонтників очевидна – значна економія коштів.
Коли тривали оглядини техніки, яка прибула із зони АТО, Ігор Дмитришин запропонував оглянути старенький УАЗ, якого закупили для потреб військових нетішинські волонтери.
- Ми його неодмінно відновимо і адаптуємо до вимог військової обстановки, - запевнив Ігор Михайлович.
Олександр Шустерук
Фото автора