Серед тисяч дорiг одна твоя
Начальник автоколони №1 транспортного цеху Хмельницької АЕС Леонід Францович Волков з родини автомобілістів: дід, Федір Микитович, і батько, Франц Федорович, стояли біля витоків професії, що увійшла в сім’ю молодших Волкових, як основа їх досягнень, знань і постійних клопотів. Зокрема дружина, Любов Василівна, та дочка Наталія трудяться змінними диспетчерами у транспортному цеху станції. Сини напнули паруси своїх доль в інших професійних напрямках, але в фарватері флагмана енергетики краю, який і об’єднує всю родину, – Хмельницької АЕС: Павло трудиться електрослюсарем цеху ТАВ, а батьків тезка Леонід – старший інспектор служби відомчого нагляду станції. Отже всі п’ять пальців сімейства Волкових чудово функціонують в числі тисячорукої родини працівників найбільшого підприємства області.
Чи задумувався випускник Славутської середньої школи №4 у далекому 1971 році, що чверть віку віддасть саме розвитку автосправи на атомній станції? Ні. Бо навіть натяку на те, що поруч із Славутою виникне прекрасне місто з енергетичним велетом у той час не було. А батько, Франц Федорович, вже дав парубку потриматись за кермо водія, ненароком профорієнтував сина, можна сказати, зманив на стезю автомобілізму. І Леонід (тепер вже старший) по закінченню десятилітки без вагань пішов на курси водія у Славутську обласну автомобільну школу. За тим «крутив баранку» у Райсільгосптехніці, а згодом два роки армійської служби провів за кермом всюдисущого УАЗика, доставляючи за першою вимогою куди накажуть і в точно призначений час командира частини. Звичайно ж, набув майстерності, збагатився досвідом, зколесив різні дороги, відчув смак професії. І не став шукати іншого шляху після виходу в запас.
Славутський комбікормовий завод майже на п’ять років прихистив його в своїх рядах. Молодий автомобіліст розумів, що рівень знань має знаходитись на вістрі сучасних вимог, тому без відриву від виробництва вступив у Рівненський автотранспортний технікум, на той час мало не єдиний на просторах країни, що готував «справжніх» механіків. Отримавши диплом, Леонід вже не задовольняється простим вояжируванням між сільським полем і комбікормовим заводом. У 1979 році він переводиться у Шепетівську автоколону №2. Там йому довіряють автобусні перевезення, наставництво, там він набирає вагу, як знавець справи. Леоніду Францовичу запропоновують посаду механіка автоколони в Хмельницькому філіалі АПО, що поступово стає автотранспортним підприємством УБ ХАЕС під крилом вмілого керівника Бориса Максимовича Галамаги. Працювалось добре, з розмахом. За пуск першого енергоблока Леонід Францович отримує масу подяк і навіть пам’ятну медаль, про що зроблено запис у трудовій книзі.
У 1988 році разом з товаришем Вадимом Зав’яловим він отримує пропозицію очолити одну з автоколон (№1), що передаються під крило Хмельницької атомної станції. Близько сто автомобілів різного призначення, понад двісті працівників у підпорядкуванні, різні види робіт, серед яки левова доля – перевезення негабаритних, небезпечних вантажів, відповідальність за графіки доставки персоналу на ХАЕС та інші об’єкти - все це стало основою його роботи. Вимоги завжди одні – вчасність, дотримання техніки безпеки, виконаний осяг робіт. Культурний відпочинок – не другорядна справа, але вся діяльність вертиться біля цих основ. І Леонід Францович довів, що знає як організувати процес, вміє вибудовувати стосунки з підлеглими і керівництвом, спроможний виконати найскладніше завдання. Коли настала нова хвиля будівництва енергоблока №2, працівники автоколони №1 зробили все можливе і неможливе, аби процес спорудження і наладки відбувався за передбаченими графіками: доставляли вантажі з різних куточків не лише України, але й зарубіжжя, вправно маневрували на пусковому об’єкті, завантажували і розвантажували технікою різногабаритне обладнання, вивозили сміття тощо.
- З відрядження у відрядження, - таким був ритм роботи. Колектив у нас стабільний, спроможний на виконання найвідповідальніших завдань, - так коротко характеризує зроблене керівник автоколони.
У 2004 році автотранспортники і залізничники злились у один підрозділ. Виробнича база стала набувати сталого, завершеного виду. Керівництво станції більше звертає увагу на побут водіїв. Здійснено ремонт побутових приміщень, зроблено наливні поли у майстернях, зведено естакади для габаритної техніки. Працівники підрозділу намагаються підтримувати техніку у гарних кондиціях, аби у будь-яку хвилину виїхати на об’єкт і бути впевненим, що техніка не підведе. Звичайно ж, у колектив приходять молоді працівники, до яких з боку ветеранів посилена увага. Бо ж тут такі традиції.
Понад чверть віку віддав підприємству Леонід Францович, в числі ветеранів підприємства його дружина Любов Василівна.
Подружжя тішиться онучками, яких нині троє: Єлизавета, Марія та Анна. На крило вони ставатимуть у родині енергетиків, людей відповідальних, грунтовних, надійних.
Віктор Гусаров
Фото автора
На знімках: глава родини Леонід Волков, дружина Любов Василівна та молодший син Леонід з дочкою Анною; техніка готова до роботи.