«Все у нас вийде»

Трудові будні служби інформаційних технологій впевнено наближаються до календарної позначки 40 років. Не будемо сьогодні переповідати історію підрозділу, про що неодноразово писали на сторінках газети, зосередившись натомість на поточних справах. 

Служба в складі 64 осіб працює над впровадженням та використанням інформаційних технологій, автоматизацією діяльності ВП ХАЕС для підвищення ефективності управління підприємством і створення умов керованості ним, прозорості напрямків діяльності електростанції. Впродовж останніх 10 років чисельність СІТ, за словами Дениса Клюшнікова, який з минулого року очолює службу, не змінювалася. Пліч о пліч із старожилами підрозділу працюють над реалізацією його основних завдань і функцій представники нової генерації ІТ-шників.

Серед кола питань, які входять у сферу діяльності підрозділу: технічне обслуговування і ремонт комп’ютерної оргтехніки мережевого обладнання, впровадження корпоративних си­стем та баз даних, розробка різного роду систем і баз даних власними силами, впро­вадження програмних продуктів, роз­роблених іншими організаціями, мережева підтримка прикладних систем, впровадження автоматизованих програмно-апаратних комплексів, направлених на управління підприємством. І це далеко не весь перелік завдань які доводиться вирішувати колективу. Більш того, кількість завдань збільшується з кожним роком. Що цілком логічно з огляду на суттєве зростання кількості персональних комп’ютерів та оргтехніки на підприємстві – за 10 років майже у 5 разів, а комп’ютерів підключених до локальної мережі – у 3 рази. Відповідно, збільшилась кількість інцидентів різної складності у роботі ІТ-обладнання.

Епідемія коронавірусу додала нових завдань службі, а саме: забезпечення можливості дистанційної роботи працівників станції, супровід та проведення відеонарад та інтернет-конференцій.   Комп’ютерний парк Хмельницької АЕС зростає, на жаль, не такими темпами, як би нам того хотілося. У першому півріччі 2021 року придбано 37 багатофункціональних пристроїв А4 та 4 персональних комп’ютери (всі у складі систем).

Проведено роботи з переобладнання приміщення офісу генерального директора (розгортання та налагодження мультимедійного обладнання для проведення інтернет-конференцій та відео нарад з НАЕК). Підготовлено та відправлено заявки на придбання персональних комп’ютерів, оргтехніки, серверного та мережевого обладнання для проведення централізованої закупівлі через компанію «Енергоатом».

– Багато наших зусиль зараз скеровано на розробку програмного забезпечення власними силами, оскільки маємо велику кількість заявок від станційних підрозділів, що потребують такого програмного продукту, який би дозволив автоматизувати їх діяльність, – каже Денис Ігорович. – За нашим аналізом, на кінець минулого року подано понад 100 заявок. Вирішити все і відразу не вдасться, бо це непосильне навантаження на програмістів, яких маємо у своєму штаті. Отож, визначаємо пріоритети, в першу чергу концентруємося на завданнях, що контролюються керівництвом станції та на найбільш необхідних продуктах, які не можуть довго чекати своєї черги.

В числі таких, за словами співрозмовника, впровадження електронної системи документообігу. Наразі на Хмельницькій АЕС автоматизовано електронний документообіг організаційно-розпорядчої документації та починається впровадження електронного погодження виробничої документації. Стартовими у цьому процесі визначено посадові та робочі інструкції. Поступово електронне погодження буде поширено і на іншу виробничу документацію.

За рік силами персоналу СІТ впроваджено наступні програмні комплекси: персональний кабінет, система миттєвих повідомлень; управління виробничою документацією структурних підрозділів станції; управління запасами на складах ВП «Хмельницька АЕС» (УВТК); управління перевірками знань персоналу; резервування приміщень та інші.

Виконано великий об’єм робіт з модернізації програмного забезпечення як, наприклад, «Заявочна кампанія», «Облік технічних засобів, що перебувають на обліку СІТ», «Оплата праці», «Банк анкет претендентів» тощо. Готуються до впровадження системи резервного копіювання даних користувачів.

– Денисе Ігоровичу, на якому етапі зараз впровадження на підприємстві електронної системи надання лікувально-профілактичного харчування персоналу?

– Станом на сьогодні проведена мережа, встановлено відповідне обладнання, відпрацьовуємо систему в режимі дослідної експлуатації, якою поки що охоплено два підрозділи – «за новими правилами» харчується персонал служби охорони праці та цеху вентиляції і кондиціювання. Працюємо над оновленням програмного забезпечення, усуваємо недоліки, адаптується до нових вимог і нової форми обслуговування персонал цеху господарського забезпечення.

Кібератаки у повсякденній діяльності доводиться «відбивати»?

– І такі інциденти мають місце, вже в цьому році було зафіксовано три спроби атакувати сайт Хмельницької АЕС. Поки що ми втримали ситуацію, і докладаємо всіх зусиль, аби бути готовими до можливих як зовнішніх, так і внутрішніх атак та професійно їм протистояти.

Ви очолили колектив СІТ трохи більше року тому, у ці дні підрозділу виповнилося 36 років з дня його утворення.

– Я вдячний усім за співпрацю. Впевнений, що працюватимемо надалі єдиною командою, розвиватимемося, і все у нас вийде.

Ольга Сокол