Фейлетон

Без реклами в наш час, як відомо, нікуди не поткнешся. Спробуйте без неї, проклятої, продати ті ж самі тампакси, якщо жіноцтво уподобало прокладки. Не продасте. Зате після рекламного ролика залежаний крам іде зі свистом. Що вдієш, реклама – рушій торгівлі.

Не можна сказати, що наш райцентр обділений цим „витвором” цивілізації. Потрібно сказати, що рекламують усе, що заманеться. А вже про культуру розміщення реклами й годі розмовляти. Ускочили в клопіт і ми. Ідучи якось із роботи, наш колега на одній із електроопор (а саме останні й слугують незаможним гощанцям своєрідними рекламними щитами-білбордами) побачив рекламне оголошення такого змісту: „Приємне часопроведення. (стилістика автора. – С. Д.) Тел. 093-14-33-...”. Звичайно, він занотував його в записник.

...Усім колективом „клюємо” на незвичну рекламу й вирішуємо подзвонити за вказаним номером. Жереб телефонувати видає мені.

Намагаючись не розсміятись, дзвоню. Очікую на приємне жіноче контральто, а чую чоловічий тенор. Запитую:

- Це ви подали оголошення, що розклеєне по всьому райцентру?

- Так, я.

У мене очі лізуть на лоба, але я продовжую:

- А що саме ви пропонуєте? Скільки те коштує?

- Якщо зовнішні роботи, то ціна значно вища. Бо те, що ми виконуємо всередині, дешевше.

Я уже в повній прострації:

- А що, ви цим займаєтеся не наодинці?

- Та ви що? Як такий обсяг робіт можна виконати самому? У нас працює ціла бригада майстрів. У всіх є вища освіта та чималий трудовий стаж. За бажанням клієнта ми можемо подати й відгуки наших попередніх замовників. Жоден із них не був обділений нашою увагою та дістав очікуване задоволення.

- Перепрошую. Я ніколи не вважав, що для такої роботи якесь значення має освіта чи її відсутність. Хоча для мене це буде вперше. Я ще ніколи не замовляв подібних послуг.

- Та не лякайтеся ви, - це вже мій телефонний візаві, - кожен із нас колись подібним зайнявся вперше. Я взагалі готувався навчати дітей в школі, але життя змусило навчитися заробляти кошти й таким чином.

- Ну добре, - це вже я, - а все ж таки скільки вас „працюватиме” й скільки ваші послуги коштуватимуть?

- О, ми пропонуємо цілу низку знижок. Якщо ви станете нашим постійним клієнтом, то ціна на наші послуги буде на порядок нижчою, ніж при одноразовому замовленні.

- Ви знаєте, я все ж таки чоловік, тому й хотів би ним залишитися.

- Добре. Немає ніяких заперечень. У нас є працівники, які пристануть і на ваші умови, але тоді, звичайно, вам доведеться заплатити їм ще й чайові. Ви ж розумієте, не кожен чоловік може виконувати жіночу роботу.

- Тобто „роль”, ви хотіли сказати?

- Яку ще „роль”? У нас не драмтеатр, а солідна фірма.

- А взагалі з ким я розмовляю? І що ви конкретно робите?

- Так в оголошенні ж зазначено, що наша будівельно-монтажна фірма виконує всі види ремонтних, малярних та будівельних робіт...

- Вибачте, - це вже я не втримуюся від сміху, - я не туди потрапив.

Далі - німе кіно й вибух реготу. Сміємося цілим колективом знову до сліз. Цього разу через свою цікавість. А що ще вдієш? Клюнули ж на рекламу.

Сергій ДЗВІН