Свого часу на зборах колективу працівники АТП «УБ ХАЕС» прийняли рішення відраховувати дні народження свого підприємства з Дня автомобіліста. Нинішнє професійне свято автомобілістів трохи не дотягнуло до славетного ювілею. Автотранспортному підприємству управління будівництва виповнюється 29 років від дня заснування.

Як резонно зазначив директор ТОВ «АТП УБ ХАЕС» Олександр Количев, будь-яке будівництво неодмінно починається з автомобіля, принаймні на ньому приїздять керівники, аби оглянути майбутній будівельний майданчик. А вже потім час настає і для самоскидів, міксерів і т.д. Коли будівництво завершується, тоді автомобілістів просто покриває переможна тінь будівельників.

На сьогодні парк ТОВ «АТП УБ ХАЕС» нараховує понад 60 одиниць техніки. Головне завдання керівництва - забезпечити машини роботою. Анатолій Кирилович Количев відніс 2006 рік до найтяжчих і в плані замовлень, і, що ще гірше, через незадовільні розрахунки за вже виконані роботи. Головний замовник підприємства ВАТ «УБ ХАЕС», за словами  Анатолія Количева, через зменшення загальнобудівельних робіт використовує можливості автотранспортників лише відсотків на десять. Довелося шукати замовників на стороні, а ця справа хоч і прибуткова, але містить в собі багато ризиків. Багато замовників, зізнається директор товариства, перші місяць-два розраховуються, а потім починають накопичувати борги і доводиться шукати інших та ще й судитися, аби  хоч якось відшкодувати збитки.

Ще один фактор, який не дає  автотранспортникам  ефективно розвиватися, стверджує Анатолій Количев, відсутність нової техніки. Свого часу при створенні товариство «АТП» отримало парк, середній вік якого вже перевищував 10 років. Економічна ефективність такого парку, а нині вже йому в середньому 15 років, вже мала. Питома вага амортизаційних відрахувань і механізм їх проведення, зауважує керівник автопідприємства, не дає змоги оновлювати парк машин. На сьогодні АТП на 100% укомплектоване водіями, які практично забезпечені роботою. На підприємстві залишилися старі, перевірені кадри. На жаль, молоді дуже мало, але є і такі працівники, які продовжують трудову династію. Серед них - водій Іван Мукосій та слюсар-моторист Олександр Горохов

Доволі досвідченим і відповідальним працівником є і Галина Леонідівна Берегулько (фото №2), а водій  міксера Борис Іванович Радчук на підприємстві вже 26 років (фото №4). Не обійтися в автотранспортному підприємстві і без такого професіонала як майстер Анатолій Васильович Половко (фото №5).

Вітаючи автомобілістів напередодні їх професійного свята, на жаль, не можна було обійти і дуже болюче питання погашення заборгованості із заробітної плати. Олександр Кирилович не вважає ситуацію дуже критичною. Якщо в повному обсязі розрахуються за вже надані послуги товариства управління будівництва, а це понад 200 тис. грн., і також інші замовники (біля 100 тис. грн.) - тоді  можна повністю вийти з боргів. Після їх погашення можна через кредити банків - а такі напрацювання вже є, зокрема з банком «Фінанси і кредит» -  закупити  нову техніку. Напрацювання на перспективу вже є, потрібно трохи поправити ситуацію з розрахунками і рухатися далі.

Петро Войтович.

№43,  2006 «Енергобудівник»